חדשות הארץמבזקים

התנועה לאיכות השלטון: משטרת ישראל מונעת ממארגני ההפגנה להקים במת מחאה בסמוך לכנסת

התנועה לאיכות השלטון עתרה לפני זמן קצר (ראשון) לבג"ץ בכדי שהמשטרה תאפשר את ההפגנה מחר (שני) בכיכר יק"א (כיכר המנורה) מול הכנסת, ותפתח את דרכי הגישה למקום. התנועה טוענת כי "המשטרה מנסה לצנן את המחאה ולדחוק את ההפגנות להמשך רחוב קפלן (לאחר משרד האוצר), ולא בסמוך ובצמוד לכנסת כפי שהיה בשנים עברו".

בתנועה ציינו כי בהפגנות קודמות אפשרה המשטרה קיום מחאה עם המדשאה מול הכנסת ובכיכר יק"א (כיכר המנורה), אולם הפעם מתכוונת המשטרה לחסום את רחוב קפלן עוד לפני הכיכר, וכן לחסום את דרכי הגישה להולכי רגל לכיוון רחוב קפלן מהחניון במוזיאון ישראל. התנועה לאיכות השלטון טוענת כי בעבר איפשרה המשטרה גישה לרחוב קפלן משני הכיוונים, וכי הפגנות התקיימו גם על הדשא מול הכנסת.

עו"ד דר' אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "משטרת ישראל מתעקשת לתפקד כמשטרה הפרטית של השר איתמר בן גביר, ומנסה לרפות את ידיה של המחאה. אנו מזכירים לממשלה כי כל עוד ההפיכה המשטרית של נתניהו לא יצאה לפועל מדינת ישראל היא עדיין דמוקרטיה, ועליהם לאפשר לנו למחות כפי שהיה בעבר. נראה שמי שהשר האחראי על המשטרה מנסה לפגוע בחופש המחאה ולצנן את ההפגנות, ואנו נעמוד איתן מולו ולא נאפשר זאת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובת המשטרה טרם התקבלה.בית המשפט הורה למשטרה להשיב על עתירת התנועה לאיכות השלטון היום עד לשעה 14:00

ארכיון. צילום: התנועה לאיכות השלטון

Back to top button