מבזקיםתנועה ותחבורה

משרד התחבורה: שירות המיניבוסים "תיק תק" יסיים את פעילותו בחיפה

בעקבות אי עמידה ביעדי הפיילוט שירות המיניבוסים "תיק תק" יסיים את פעילותו בחיפה ב-20 במרס 2023. כך הודיע לפני זמן קצר (ראשון) משרד התחבורה. על פי הודעה "השרות לא עמד ביעדי הפיילוט שנקבעו לו על ידי משרד התחבורה".

יצוין כי ב-31 בדצמבר 2022 הופסק שירות "תיק תק" בעיר ירושלים, לאחר שמשרד התחבורה החליט שלא להאריך את השירות הניסיוני בתנאי הסבסוד הגבוהים שנדרשו לצורך הפעלת השירות.

מנתוני הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה עולה כי מספרי הנוסעים הנמוכים בשירות "תיק תק" בחיפה רחוקים מלעמוד ביעדים שנקבעו לחברת אגד. זאת, לצד רמת סבסוד גבוהה של עשרות אחוזים לנוסע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר שלא הוצג מתווה שיבטיח עמידה ביעדי השירות ללא הרחבת הסבסוד, הוחלט במשרד התחבורה שלא להאריך את הפיילוט ולהשתמש במשאבים שהוקצו לו לשיפור השירות בתחבורה הציבורית בערוצים אחרים.

מחברת אגד נמסר בתגובה כי "בהמשך להחלטת משרד התחבורה להפסיק את שרות תיק תק בירושלים בדצמבר 2022, הודיע משרד התחבורה על סיום הפיילוט גם בחיפה. אנחנו נערכים בהתאם להחלטות המשרד. השרות בעיר ייפסק ב -20.3.2023. שירות תיקתק של אגד הושק כפיילוט חדשני מבוסס טכנולוגיה לתחבורה שיתופית בהזמנה אישית בעיר חיפה, לפני שלוש שנים. חברת אגד נרתמה לפיילוט החדשני של משרד התחבורה, האמינה בו והשקיעה מאמצים רבים להצלחתו. אגד תיקתק תוכנן להיות אמצעי תחליפי לשימוש ברכב פרטי ומשלים לתחבורה הציבורית. הפיילוט החל לפעול בתקופת הקורונה המאתגרת והתמודד וצלח אתגרים רבים הוא זכה לאהדה רבה בחיפה גייס לקוחות נאמנים שנהנו מהשירות, בתום שנת הפעילות הראשונה הוחלט להאריך את הפיילוט בשנה נוספת. אנחנו מודים לשותפינו בפרויקט ולצוות משרד התחבורה"

שירות תיק תק
צילום: אגד

Back to top button