חדשות הארץמבזקים

רופאים ועובדים במרכזי בריאות הנפש הודיעו כי ייטלו חלק במחאה נגד "ההפיכה המשטרית"

רופאות ורופאים, צוותים רפואיים, ונשות ואנשי בריאות הנפש בישראל פרסמו לפני זמן קצר (ראשון) הודעה משותפת לקראת השביתה והפגנות המחאה מחר. לדבריהם מחר (שני) ייצאו ממערכת הבריאות בישראל, ובכללן בתי החולים והמרפאות לבריאות הנפש, אלפי רופאות ורופאים, ונשות ואנשי צוות על מנת להגן על בריאותה של הדמוקרטיה.

בתשובה לביקורת שהוטחה על הצוותים רפואיים שהחליטו למחות ויש הטוענים על חשבון זמן הטיפול בחולים, הם השיבו כי "ההיעדרות היא בתיאום ועל זמן החופשה הרשמי, מאושרת על ידי מנהלי המחלקות בבתי החולים ובמקומות רבים, נעשית בעידודם".

בתום הערכת מצב משותפת של 'מאבק הרופאים – החלוקים הלבנים' ושל 'אין בריאות נפש בלי דמוקרטיה' נמסר: "נשות ואנשי הבריאות, הרפואה ורפואת הנפש בישראל נערכות ונערכים למצב חירום לאומי ולהגנה על בריאותם של אזרחיות ואזרחי ישראל. אנו מתייצבות ומתייצבים נגד ההפיכה המשטרית אשר תמיט חורבן על בריאות הציבור זהו עניין שדינו פיקוח נפש. נגיע מחר לירושלים, על מנת להגן על התשתית לבריאות, למחקר, לזכויות אדם במדינה. ההבנה כי מדובר באזעקת אמת מגייסת את כולנו למאבק למען הדמוקרטיה, כי בלי דמוקרטיה לא תהיה מערכת בריאות מתפקדת בישראל ולא תהיה הגנה על הזכות לבריאות.לא נשתוק בימים אלו כי כדברי ז'בוטינסקי "שקט הוא רפש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ועוד הודיעו כי החלו בהחתמה על עצומה. "אנו קוראות וקוראים להסתדרות הרפואית בישראל, ולהסתדרות הכללית, לה משויכים כלל עובדי הבריאות, לא לאטום אוזניים ולשמוע את הקולות הרבים העולים מהשטח, ולהודיע עוד היום על כניסה למתכונת שבת בבתי החולים. זהו צו השעה והעת לבחור בצד הנכון של ההיסטוריה."

אח - בית חולים - בי"ח - סטטוסקופ
אילוסטרציה. צילום: Image by drobotdean on Freepik

7 תגובות

  1. לא מזניחים. אלא אם כבר – מתעללים!
    אנחנו כחברה אשמים בהזנחה של אותם חפים מפשע שכלואים ועוברים התעללות במתקנים טוטליטריים שאמורים "לטפל" בהם.

  2. חחח…פסיכיאטרים ועוזריהם מפגינים נגד עוולות? זה כמו שממשלת סין תפגין למען זכויות אדם…

  3. כל ההפיכה נראית כמסיבה למסיבה , חושבים שהם נמצאים בחגיגות יום העצמאות לא משהו אחר , אחלה בילוי יותר ממחאה .

Back to top button