מבזקיםפוליטי / מדיני

שב"ס: "הפסקת גיוס חיילי החובה ללא תוספת תקציבית לא תאפשר קליטת עצורים נוספים"

ועדת החוץ והביטחון, בראשות חבר הכנסת יולי אדלשטיין, החלה היום (ראשון) את דיוני ההכנה לקריאות שנייה ושלישית של הצעת חוק שירות ביטחון.

מטרת הצעת החוק לתקן את החקיקה בדבר הצבת יוצאי צבא במשטרת ישראל ובשירות בתי הסוהר כדי להפסיק את שירות חיילי החובה בשב"ס.

תת גונדר נאוה מימון, ראש חטיבת התכנון בשב"ס, אמרה: "לא ראינו תוספת תקציבית לצד הצעת החוק. התגמול שמקבל חייל חובה הוא 30 אלף ש"ח בשנה. עלות של סוהר קבע היא 240 אלף ש"ח בשנה. המרת תקנים של 760 חיילי חובה זה 170 מיליון ש"ח שיש להוסיף תקציבית, לפני עלויות של עיבוי מערך כוח האדם לבצע גיוס שכזה ועלויות של קמפיין גיוס, מדים, לוגיסטיקה ועוד. ללא התקציב וללא יכולת גיוס, כאשר מדובר בשליש מכוח האדם המבצעי, לא נוכל לקלוט עצורים נוספים בבתי הסוהר הביטחוניים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עורכת הדין רותם סיוון, מהלשכה המשפטית במשרד הביטחון הלאומי, מסרה: "הצוות האחרון בנושא בחן את עצם שאלת הצבת החיילים בשב"ס. אחת ההמלצות הייתה שבעולם אוטופי ראוי שהמשימה תתבצע מקצה לקצה על ידי שב"ס, אבל במציאות חיינו יש להאריך את הוראת שעה תוך עבודת מטה להמרת תקני החובה בתקני קבע. השר לביטחון לאומי החליט שהוא מעוניין לסיים את שירות חיילי החובה בשב"ס, ואם תאושר בקשת הממשלה מהכנסת, יופסקו מיידית גיוסי החיילים לשב"ס, בחצי השנה הנותרת המשרתים כיום ישרתו רק בקו מגע אחורי יותר, מעגל האבטחה השני, והחל מאוגוסט תופסק הצבתם בשב"ס כלל".

יו"ר הוועדה, יולי אדלשטיין, סיכם: "מניסיוני, ספק רב אם באמת תופסק הצבת החיילים בשב"ס באוגוסט, אבל בינתיים אני לא מבין את הסתירה בין היערכות משרד הביטחון וצה"ל לגייס חיילי חובה עבור שב"ס, כאשר המשרד לביטחון לאומי אומר שהגיוסים יופסקו. אנחנו נצביע רק מחר על הצעת החוק, ואני מבקש כי מחר תחזרו עם עמדות ברורות ומתואמות על משמעות הצעת החוק. אנו מצדנו נצטרך לוודא כי אכן בתקציב המדינה ניתן מענה לאותם 600 תקני קבע וגיוסם בכדי לעמוד בדברים".

קצינות משטרה - ועדת חוץ וביטחון בכנסת
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח"כ יולי אדלשטיין
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח"כ יולי אדלשטיין - ועדת חוץ וביטחון בכנסת
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

תגובה אחת

  1. חוסר התיאום בממשלה רע ומסוכן. היוזמה נכונה (שחיילות וחיילים לא יהיו כסוהרות וסוהרים עם מחבלים בכלא) וחייב להיות יישום מעשי, נכון וטוב.

Back to top button