מבזקיםפוליטי / מדיני

לא כולם אהבו את נאום הנשיא: "צביעות היא שם המשחק ואנחנו מזמן סיימנו להשתתף בו"

נאומו של נשיא המדינה, יצחק הרצוג הערב (ראשון) בנושא הרפורמה המשפטית והצעת הפשרה שהציג בנאומו, גררה תגובות רבות ומיידיות מרחבי הקשת הפוליטית. שר התקשורת, שלמה קרעי ממפלגת הליכוד אף הגיב בחריפות להצעתו של הרצוג.

מדברי שר התקשורת קרעי: "בזמן ממשלת ההונאה, כאשר חירפו וגידפו מערכות אלוקים חיים, לא שמעתי אף אחד מציע פשרה. כאשר רדפו אברכים ולומדי תורה, כאשר רמסו ליכודניקים באשר הם, את המסורת, את הציונות, לא היתה שום קריאה להידברות. צביעות היא שם המשחק ואנחנו מזמן סיימנו להשתתף בו. להמשיך עם הרפורמות בכל הכח."

ארכיון. צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ: ״מחזק את הנשיא על דבריו החשובים. ‏חבריי למחנה הממלכתי ואני נכונים, כפי שהודענו, לשיח של הסכמות על רפורמה אמיתית שבבסיסה אי פוליטיזציה ושמירה על עצמאות הרשות השופטת ומערך הייעוץ המשפטי, חקיקת חוק יסוד: החקיקה רחב וטיפול בסוגיות שיתנו מענה לצורכי האזרחים ולא לגחמות הפוליטיקאים. אם תיעצר החקיקה ונוזמן כולנו לבית הנשיא לשיח אמיתי נהיה מראשוני המתייצבים״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח״כ חנוך מילביצקי (הליכוד) בקול ברמה: ״נפגשתי רבות עם המשפחות השכולות מפורום בוחרים בחיים, משפחות שרואות את המחבלים ומשפחותיהם פשוט צוחקים להם בפנים. אסור לנו להותיר דבר כזה״.

חבר הכנסת חילי טרופר, המחנה הממלכתי: ״כל מי שיש בו אחריות לאומית ורוצה למנוע את הקרע בעם ולשמור על הדמוקרטיה, צריך לענות הערב לעקרונות הנשיא בצורה ברורה: כן. שר המשפטים ויו"ר ועדת חוקה ומשפט, תקפיאו את החקיקה ותיכנסו להידברות״.

המכון למחקרי ביטחון לאומי (ה- INSS) פרסם הערב הודעת תמיכה בעקרונות ובמתווה הפשרה שהציג נשיא המדינה להידברות מיידית בין הצדדים שתוביל להסכמות רחבות ולהורדת המתח בחברה הישראלית. ראש המכון, פרופ׳ מנואל טרכטנברג, ומנהל המכון , אלוף (במיל') תמיר הימן, מסרו כי: ״החברה הישראלית משוסעת וקרועה- על כל הצדדים לבוא בהידברות מיידית מתוך רצון אמיתי לשמר את האתוס המשותף לכולנו שהוא מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. קריאת הנשיא היא אולי ההזדמנות האחרונה למנוע את הרחבת הקרע בחברה הישראלית למימדים שלא ידענו כמותם ופגיעה אנושה בחוסן הלאומי שתפגע בביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

3 תגובות

  1. צודק בהחלט שעינו אימהות בנות 85 שבניהם יפילו ראש ממשלה איפה הוא היה מילה לא הוציא. רפורמה מייד ביבי לא נבחר בך יותר.

  2. עד הסוף עם הרפורמה זה לא הנשיא שלי החלאה הזה חי על חשבוננו מאז היה בבטן אימו ועד מותו כולל אישתו

Back to top button