חדשות הארץמבזקים

"תודה רבה על החלטה היסטורית ודרמטית שמחזירה את הכבוד הלאומי"

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, פרסם לפני זמן קצר (ראשון) את תגובתו להחלטת הקבינט לבקשת השר איתמר בן גביר, לאשר 9 נקודות התיישבות צעירה ביהודה ושומרון בעקבות הפיגועים ברמות ונווה יעקב, אחד לכל נרצח בפיגועים בירושלים, שניים מתוך 9 הישובים המאושרים – שחרית וגבעת ארנון בשומרון.

מדברי דגן: "תודה! תודה! תודה! תודה רבה על החלטה היסטורית ודרמטית שמחזירה את הכבוד הלאומי של עם ישראל, תביא בטווח הבינוני והארוך הרתעה אמיתית לטרור ומחזקת את אחיזתנו בארצנו. המחבלים הנפשעים מהרשות הפלסטינית באו לכבות את האור בארץ ישראל, להפחיד אותנו להרחיק אותנו מאדמתנו, החלטת הממשלה להקים ישוב כנגד כל נרצח מחזירה אור גדול כנגד חושך, קידוש השם כנגד חילול השם, וכבוד לאומי כנגד ההשפלה הלאומית שאויבינו הברברים מנסים להנחיל לנו."

עוד אמר יוסי דגן: "הצעת המחליטים שהוביל איתמר בן גביר, מרימה את הראש לעם ישראל, כך תמיד נהגה הציונות, כך הוקם מושב משמר השבעה כך הוקם קיבוץ מעלה החמישה, זו דרכה של הציונות מאז ומתמיד, יד אחת אוחזת בחרב ויד אחת במחרשה, זהו ערב היסטורי לעם ישראל, לעמידתו האיתנה ולחוסנה הלאומי של מדינת ישראל. אני מברך את הממשלה ומצפה להשלמת המהלך בהעברת החלטת הממשלה המלאה כבר ביום ראשון הקרוב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ביקור יוסי דגן בוושינגטון
ארכיון. צילום: מועצה אזורית שומרון

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, בתגובה להחלטת הקבינט: ״על אף הנסיבות הקשות שבגינן התקבלה ההחלטה אני מבקש להודות לקבינט המדיני בטחוני ולממשלת ישראל על הצעד ההיסטורי בהכשרת היישובים אביגיל ועשהאל ושאר היישובים שהוכשרו. זוהי החלטה חשובה שמבשרת סוף סוף את הנורמליות של החיים של אותם יישובים שנבנו ועדיין לא נגמרה הסדרתם. הכשרת הישובים היא גם ההוכחה שהטרור לא ינצח אותנו ואנו נמשיך בבניין הארץ. אני מקווה שזוהי רק ההתחלה ואני קורא לממשלת ישראל להמשיך בתהליך ולהכשיר גם את שאר היישובים, יחד עם מלחמה בלתי מתפשרת בטרור״.

תגובת ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע שלמה נאמן, על החלטות הקבינט: ״החלטות הקבינט הערב הן צעד חשוב ביותר בכיוון של פיתוח ההתיישבות הוותיקה והסדרת התיישבות הצעירה, אך לא פחות מזה מדובר באמירה ברורה כלפי האויב האכזרי – אנחנו כאן לנצח. הארץ הזאת שייכת לנו. אין לכם תקווה ואין לכם תקומה, עד שלא תניחו את נשקכם. ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו, השר סמוטריץ', השר בן גביר וכלל שרי הקבינט – הוכחתם היום שהממשלה הזו קמה כדי להביא בשורה אמתית לעם שלנו. חצי מיליון מתיישבי יהודה ושומרון ראו היום שיש להם על מי לבנות ועם מי לבנות. כעת יש להתקדם למשימות הגדולות: הסדרת כלל ההתיישבות הצעירה, שמירה על אדמות הלאום, הסרת מגבלות פוליטיות מהבנייה בהתיישבות והסדרת העבודה של המנהל האזרחי אל מול הישראלים ביהודה ושומרון. לכו בכוחכם זה והושעתם את ישראל.״

ראש המועצה המקומית בית אל שי אלון מברך על החלטת הקבינט להכשרת 9 יישובים בהתיישבות הצעירה: "הכשרת ההתיישבות הצעירה ביו"ש זו התגובה הציונית ההולמת לפיגועים הנוראיים שפקדו אותנו. ידע כל מחבל שעל כל פיגוע שיבצע ייבנו עוד עשרות דירות ויוכשרו יישובים נוספים. זהו הצעד הראשון למאבק העיקש נגד הטרור, לצד לחימה ומיגור קיני הטרור. המסר צריך להיות ברור: נמשיך להיאבק בטרור בכל הכלים האפשריים ולא נעצור מלבנות ולהתבסס בארצנו. אני מברך את חברי הממשלה על ההחלטה להכשיר תשעה יישובים של ההתיישבות הצעירה ביו"ש וקורא לממשלה להמשיך לדבוק בקו זה ולהכשיר בעז"ה את כל ההתיישבות הצעירה. פיגועים אינם הסיבה להתיישבות בארץ אך ההתיישבות היא התגובה הטובה ביותר לפיגועים".

Back to top button