חדשות הארץמבזקים

"אתם הראיתם לעולם כולו את הפנים היפות והאמיתיות של מדינת ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (שני) בטקס קבלת פנים בנתב"ג, למשלחת החילוץ הישראלית "ענפי זית", ששבה היום מטורקיה. בטקס השתתפו גם שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, מפקד המשלחת אל"מ במיל' גולן ואך, נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי ושגריר טורקיה בישראל שאקיר אוזקן טורונלר.

ראש הממשלה נתניהו בטקס: "ברוכים השבים ארצה. עם ישראל כולו עקב בהתרגשות עצומה על פעולת ההצלה שלכם. יצאתם בשם המדינה והבאתם כבוד עצום למדינת ישראל. ראינו אתכם פועלים בקור, בתנאים קשים סביב השעון – בפעולה הקדושה ביותר שאדם יכול לעשות זה להציל חיים אחרים. "כל המציל נפש אחת" – אתם יודעים את ההמשך. אתם הצלתם 19 עולמות. אתם עשיתם דבר נוסף. אתם הראיתם לעולם כולו את הפנים היפות והאמיתיות של מדינת ישראל: מדינה קטנה עם נשמה ענקית, מדינה שנחלצת לעזור לאנשים באשר הם, ברחבי העולם בתנאים לא תנאים מתוך אנושיות ומוסריות עליונה. אלה הפנים האמיתיות של עם ישראל."

"דווקא בימים אלה השליחות שלכם מקבלת משמעות נוספת. בסערות הזמן אתם מזכירים לכולנו שאנחנו עם אחד, עם גורל אחד, עם עתיד אחד. עם ישראל כולו גאה בכם, אני גאה בכם. אני מצדיע לכם. ברוך שובכם הביתה. תודה רבה לכם". הוסיף נתניהו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משלחת הסיוע הצה"לית חזרה אחר הצהרים לישראל לאחר שהות של שבוע באתרי ההרס בדרום טורקיה. המשלחת כללה 4 מחלצים מכבאות והצלה לישראל בפיקודו של מפקד יחידת להבה , סגן טפסר דורון אלמשלי. הנציב אייל כספי ובכירי המטה נפגשו עם מחלצי המערך בתום הטקס והביעו הערכתם לתפקודם המקצועי ותרומתם למשלחת הצה"לית.

באירוע השתתפו גם מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא, נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל, מנכ"ל מד"א אלי בין, מנכ"ל זק"א דובי וינסשטרן, ר' רח"ל יורם לרדו, יו"ר רש"ת אלוף במיל' יצחק ג'רי גרשון ובכירים נוספים.

ענפי זית - משלחת ישראלית - טורקיה - הרצי הלוי
צילום: כבאות והצלה לישראל
ענפי זית - משלחת ישראלית - טורקיה
צילום: כבאות והצלה לישראל
ענפי זית - משלחת ישראלית - טורקיה - בנימין נתניהו
צילום: כבאות והצלה לישראל
ענפי זית - משלחת ישראלית - טורקיה
צילום: כבאות והצלה לישראל

Back to top button