חדשות הארץמבזקים

נעצרו הורי המחבל שביצע את פיגוע הדקירה – גם אחיו נעצר

במהלך בידוק בטחוני שגרתי הערב (שני) בשעה 18:15 באוטובוס שהגיע למעבר מ.פ שועפאט ע״י לוחם מג״ב ומאבטח אזרחי שהיה עמו, מחבל שלף לפתע סכין התנפל וביצע פיגוע דקירה כשדקר את הלוחם. בתגובה המאבטח האזרחי שהיה עם הלוחם ביצע ירי לעבר המחבל במטרה לנטרלו, ירי שפגע גם בלוחם. המחבל נעצר, ובעקבות הפיגוע הלוחם נפצע ופונה לקבלת טיפול רפואי באורח אנוש. בהמשך נקבע מותו של הלוחם בבית החולים והודעה נמסרה למשפחתו. כוחות גדולים של מחוז ירושלים ומשמר הגבול הגיעו לזירה וסגרו את המעבר לתנועה. לאחר הפיגוע התקיימה הערכת מצב בזירת הפיגוע ע״י מפקד מחוז ירושלים ומפקד משמר הגבול.

מבירור זהות המחבל שנעצר לחקירה עולה כי מדובר בבן 13 תושב מ.פ שועאפט. חקירת הפיגוע הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. המעבר נסגר זמנית לתנועת כלי רכב עד סיום הטיפול בזירה, ובשעה זו מתבצעת פעילות מבצעית במ.פ שועפאט ע״י כוחות מג״ב. מוקדם יותר היום בסביבות השעה 15:55, התקבל במשטרה דיווח על פיגוע דקירה ברחוב השלשלת בעיר העתיקה בירושלים. מחבל חמוש בסכין, שלף אותה ודקר בגבו צעיר תושב ירושלים שהלך במקום. כתוצאה מהדקירה הצעיר נפצע באורח קל (עפ״י גורמי הרפואה), ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. לאחר פיגוע הדקירה המחבל השליך את הסכין ונמלט מהמקום. מיד עם קבלת הדיווח, שוטרי מרחב דוד של מחוז ירושלים הוזעקו למקום, החלו בסריקות ועצרו בשטח הר הבית את המחבל בתוך זמן קצר, זאת בתום סריקות שבוצעו אחריו. מפקד מחוז ירושלים הטיל את חקירת הפיגוע על מרחב דוד.

כוחות משטרה של מחוז ירושלים ולוחמי משמר הגבול, פועלים בשעות האחרונות בתוך מ.פ שועפאט לביצוע מעצרים. במהלך הפעילות המבצעית נתקלו הכוחות בהפרות סדר שכללו יידויי אבנים. הערב נעצרו לחקירה שלושה מבני משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדקירה ונעצר (הוריו ואחיו). לפני זמן קצר במהלך פעילות כוחות מג״ב בתוך מ.פ שועפאט, הגיח רכב לעברם במהירות ועפ״י החשד ניסה לדרוס את הלוחמים. בתגובה הלוחמים שחשו בסכנה לחייהם, ביצעו לעברו ירי. החשוד שנהג ברכב נוטרל ופונה לקבלת טיפול רפואי. אין נפגעים לכוחותינו והפעילות נמשכת גם בשעה זו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך להיאבק במחבלים ובטרור באשר הוא למען בטחון אזרחי מדינת ישראל."

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של לוחם מג"ב, סמל ראשון אסיל סואעד ז"ל, שנפל הערב בפיגוע הדקירה במעבר שועפאט. יהי זכרו ברוך".

התייחסות נשיא המדינה יצחק הרצוג לפיגוע שארע היום במעבר שועפאט: ״אנו אבלים על נפילתו של לוחם מג״ב סמ״ר אסיל סואעד בפיגוע במעבר שועפאט. שולח תנחומים כנים ומשתתף בצער הכבד של משפחתו ואוהביו. אני מחזק את לוחמי צה״ל, מג״ב ומערכות הביטחון שפועלים בצורה נחושה וחדורת שליחות כנגד המפגעים ותומכיהם.״

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הלב נחרד מנפילתו של לוחם מג"ב, בפיגוע מזעזע. לוחם שהלך כדי לשמור על הילדים שלנו, שיוכלו לצאת מהבית בביטחון ולצערנו לא יחזור הביתה. אסון קשה מאוד וכאב גדול לעם ישראל כולו. בשמי ובשם מדינת ישראל אני מוסר תנחומים למשפחה היקרה, ליבנו איתכם".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "נקבע מותו של לוחם המגב שנורה בטעות על ידי מאבטח בעת ניסיון הניטרול של הפיגוע במחסום שועפאט. מוסר את תנחומיי וכואב את כאב משפחתו של הלוחם. זוהי תזכורת קורעת לב עבורנו לחיים עצמם ולכך שאנחנו עם אחד, שכואב יחד את נפילת טובי בנותיו ובניו."

מעצר - שועפאט - משטרה - מג"ב
צילום: דוברות המשטרה
מעצר - שועפאט - משטרה - מג"ב
צילום: דוברות המשטרה
מעצר - שועפאט - משטרה - מג"ב
צילום: דוברות המשטרה

תגובה אחת

  1. ואאאאאווווו…ו????? המדינה תעשה גירוש??????? לאאאא! וזה הדפוק בכל הסיפור ולכן, עדיין יש פיגועים , למה אין להם ממה לפחד…

Back to top button