חדשות הארץמבזקים

השר מקדם את עולם התרבות בהתיישבות: "לראות דבר כזה בגוש עציון זה לא מובן מאליו"

ביוזמת מועצת גוש עציון, שר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיע יחד עם אנשי לשכתו, לסיור מקצועי ייחודי בגוש עציון. בתצפית ההרודיון הוא קיבל סקירה על האזור ולאחר מכן ביקר במתחם האמנים בתקוע, מתחם ייחודי במזרח גוש עציון המשלב אמנים מתחומים שונים. מטרת המקום היא ליצור תרבות ייחודית למקום ויצירת מפגש תרבותי בין המרחב האנושי לגיאוגרפי.

השר נפגש עם אמנים שונים בתחומי האמנות הפלסטית, הציור והמוזיקה, חלקם זוכי פרסים ארציים ומציגים בבמות בינלאומיות, והתרגש לשמוע את להקת דאפה בסדנה לייצור עודים וכלי נגינה.

מנכ"לית עמותת מרכז אמנים תקוע, תחיה גודינגר, הסבירה לשר את המצוקה של האמנים שצריכים להסתיר את העובדה שהם פועלים מתקוע, והעובדה שהם נופלים בין הכיסאות מבחינת תמיכות המשרד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "אני מבטיח לכם שכשאנשים ייחשפו לאמנות שנוצרת כאן הם יסתקרנו וירצו להגיע לכאן. אני מחויב לתמוך באמנות בכל מקום ובטח באמנות ביהודה ושומרון. לראות דבר כזה בגוש עציון זה לא מובן מאליו".

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן: "אנחנו שמחים מאוד על ביקור השר מיקי זוהר, הוא מביא איתו רוח נכונה למשרד ואנו מודים לו על כך. תקוע היא מקום שמושך אמנים בגלל הייחודיות שלו, חלקם גדלו כאן וחלקם הגיעו בגלל המקום. אנו רוצים לפתח אותו. אנחנו לא רק צרכני תרבות, אלא גם יצרני תרבות. אמן שמקבל חרם בינלאומי המדינה צריכה להגן עליו ולהשוות את תנאיו לשאר אומני ישראל. כמו שהמדינה מגנה על חיילים מפני בית הדין בהאג, כך היא צריכה להגן על אמנים ביו"ש. תודה לשר זוהר על ההקשבה והנכונות לשינוי המצב".

עולם התרבות - מיקי זוהר - שלמה נאמן
צילום: ניב מוסמן, לע״מ
עולם התרבות - מיקי זוהר - שלמה נאמן
צילום: ניב מוסמן, לע״מ
עולם התרבות - מיקי זוהר - שלמה נאמן
צילום: ניב מוסמן, לע״מ
עולם התרבות - מיקי זוהר - שלמה נאמן
צילום: ניב מוסמן, לע״מ

Back to top button