מבזקיםפוליטי / מדיני

בשעת חירום מלונות יידרשו להקצות 10% מהמקומות לאנשים עם מוגבלות

ועדת העבודה והרווחה, דנה היום (שלישי) בהיערכות שירותי הרווחה למתן שירותים לאזרחים במצבי חירום. לדברי יו"ר הועדה, ישראל אייכלר (יהדות התורה) לצד העימותים הביטחוניים, רעידות האדמה האחרונות – מחייבות היערכות של כל רשויות המדינה. בפרט – לאוכלוסיות החלשות, הנתמכות, שהם פגיעות במיוחד. הוא פנה למשרד הבריאות לבדוק ברשויות המקומיות, את ההיערכות לתחבורה ייעודית לאנשים עם מוגבלויות בשעת חירום.

אילן ברוש, מנהל אגף החירום במשרד הרווחה, הדגיש את תקנות החירום החדשות, המחייבות את הרשויות לממש את מחויבויותיהם גם במצבי מלחמה, שלג ורעש אדמה. בתחילת האירוע המחלקות לשירותים חברתיים יצרו קשר עם הרשומים אצלם, ולאחר מכן פיקוד העורף ומתנדבים. הוא הדגיש כי הליך משפטי מתנהל בימים אלו לאפשר גישה לנתוני כ-400 אלף מתמודדי-נפש, כדי שיהא ניתן לסייע להם בעת חירום. הוא סיפר על כלי-רכב ייעודיים, לפינוי בשכיבה נזקקים הנצרכים לכ, ותיאר שורת מלונות מונגשים לאנשים עם מוגבלויות, שיידרשו להקצות 10% לאוכלוסייה זו בעת חירום.

אימאן חט'יב-יאסין (רע"מ) הלינה על חוסר המוכנות לרעידת אדמה בישובים הערבים, בעמק בית שאן, עמק יזרעאל ואצבע הגליל. בתשובה השיב ברוש כי בימים אלו ממש מתקיים קורס הכנה למנהלי מחלקות רווחה בצפון – שחצי מהם מרשויות כאלו. שרה גורפינקל, נציגת מינהל המוגבלויות במשרד, הוסיפה את הטמעת תקנות ההפעלה ברשויות המקומיות ועריכת תרגילים עם כל הגופים הנוגעים לתחום. יהודית בר און, נציגת משרד החינוך, סיפרה על היערכות להמשך הלימודים ככל הניתן, וניוד תלמידים עם מוגבלויות בעת חירום לבית ספר סמוך למקום מגוריו. גם משרד החינוך מבצע תירגול כזה מדי מספר חודשים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ענת אריאל-זכאי, יועצת משפטית ל"נגישות ישראל", הדגישה את המחסור במקומות אכסון וכלי רכב ייעודיים לפינוי, רב-פקד חגית רפופורט, נציגת המשטרה, סיפרה על יישומון משטרתי ייעודי בעברית, אנגלית וערבית להתמודדות עם מצבי חירום, ומותאם גם לאנשים עם מוגבלויות שונות. לדברי טל זימנבודה, נציגת נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלויות, נאכף ביצועם של התקנות להסדרת הנושא ברשויות המקומיות ובמשרדי הממשלה.

אילוסטרציה. Image by donations welcome from Pixabay

Back to top button