מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ רוטמן הגיע לפגישה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג

נשיא המדינה המשיך הערב (שלישי) בסבב השיחות בניסיון למוא פשרה מוסכמת על הקואליציה והאופוזיציה בנוגע לרפורמה המשפטית. לאחר פגישות (לחוד) עם חברי הכנסת יאיר לפיד ובני גנץ, נפגש הנשיא גם עם יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן.

בתום הפגישה נמסר מבית הנשיא "כי בפגישה, דנו השניים במתווה הנשיא כפי שהוצג בנאומו לאומה. הנשיא חזר על קריאתו להידברות והגעה להסכמות רחבות ככל הניתן לטובת מדינת ישראל ואזרחיה".

ח"כ רוטמן מצידו אמר לאחר הפגישה "אני מודה לנשיא על מאמצי התווך ונרגש מנכונותו לעשות לילות כימים במטרה להגיע להסכמה רחבה על תיקון מערכת המשפט. כפי שאמרתי אתמול וכפי שהודעתי יחד עם השר לוין השבוע אני חוזר וקורא לבני גנץ וליאיר לפיד להגיע בהקדם להדברות ללא תנאים מוקדמים עד הקריאה הראשונה בניסיון להגיע להסכמה רחבה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נציין כי טרם הפגישה יו"ר וועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן אמר בתדרוך לכתבים בכנסת כי במידה ויתנהל משא ומתן אמיתי ורציני מול האופוזיציה סביב הרפורמה המשפטית- ייתכנו בה פשרות.
רוטמן הבהיר עם זאת כי מדרג הפשרות מטעם הקואליציה ייקבע על פי התנהלות האופוזיציה. "ככל שיותר חברי כנסת מהאופוזיציה יעניקו תמיכה אקטיבית לרפורמה – כך יעוצבו הפשרות".

בנוסף הוא ניסה להסביר מדוע אין לדחות את החקיקה. "החקיקה הזו חשובה. הרפורמה המשפטית היא דרישה ראשונה עוד לפני הבחירות. הדרישה של לפיד לעצור את החקיקה היא דרישה פוליטית אופוזיציונרית כדי להשיג הישג פוליטי. המחאה היא פוליטית. אני מוכן להיפגש עם אנשי כלכלה, עם משפטנים, אפשר לקיים את זה. אבל לא להיות חלק ממשחק פוליטי של אופוזיציה".

ועדת החוקה - שמחה רוטמן
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button