מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בטרומית: תוחמר הענישה בגין תקיפה מינית על רקע לאומני

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק תקיפה מינית על רקע לאומני.

החוק מרחיב את הענישה על עבירות מין כדין ענישה בגין מעשה טרור. מגישי החוק הם חברי הכנסת יוליה מלינובסקי, יבגני סובה ושרון ניר ממפלגת ישראל ביתנו. בהצעה תמכו 24 חברי כנסת, אל מול 8 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדה לביטחון לאומי.

מוצע להחיל את הוראות ההחמרה בענישה בשל עבירה שהיא מעשה טרור על עבירות תקיפה מינית בשל מניע לאומני. כמו כן, מוצע לקבוע כי מי שנפגע מתקיפה מינית על רקע לאומני יראו בו כנפגע פעולות איבה לעניין חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות התעצמה התופעה לפיה נשמעים דיווחים על נשים יהודיות שהותקפו מינית על רקע זהותן הלאומית. בשונה מהעבירות בחוק העונשין, בעבירות של תקיפה מינית קיימת עמימות בחוק בכל הנוגע להחמרת ענישה כאשר המניע הוא לאומני. כשם שתקיפה או רצח על רקע לאומני מהווה פשע מלחמה, הרי קל וחומר כי תקיפה מינית על רקע לאומני המגיעה מאותו דפוס פעולה דינה יהיה כדין מעשה טרור לכל דבר ועניין".

עוד נכתב: "לפיכך, הצעת חוק זו מציעה להגדיר את מכלול העבירות של תקיפה מינית, להחמיר את הענישה על עבירות מין שנעשו ממניע לאומני ולהתאימה לענישה הקבועה בחוק המאבק בטרור, התשע"ו-2016 וכן לסייע לנפגעים אלו לקבל את אותן התרופות וכלל ההטבות המעוגנות בחוקים הסוציאליים במסגרת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, התש"ל-1970".

מליאת הכנסת - הצבעה - הצעת חוק
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button