מבזקיםפוליטי / מדיני

עבר בטרומית: אדם שהורשע בהתעללות בחסר ישע מנוע מלעסוק בתחום החינוך

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק למניעת העסקה בתחום החינוך והטיפול של אדם שהורשע או שמואשם בתקיפה או בהתעללות בחסר ישע, שהגיש חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד.

בהצעה תמכו 20 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לוועדת הכנסת אשר תקבע באיזו ועדה תידון ההצעה.

מוצע לקבוע שמעסיק לא יקבל לעבודה במוסד, כהגדרתו בהצעת החוק, בגיר שהורשע בעבירות תקיפה או התעללות המנויות בהצעת החוק כלפי ילד, שאותה ביצע בהיותו בגיר, וכן לא יעסיק מי שתלוי ועומד נגדו כתב אישום בעבירה כאמור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה נרחבת ומזעזעת של התעללות בחסרי ישע. מה שאף מוסיף חטא על פשע הוא שחלק מן המטפלים ומהמטפלות שהתעללו, חזרו לעבוד בתחום החינוך והטיפול וביצעו פעם נוספת תקיפה או התעללות. אדם המתעלל בחסר ישע שהוא אחראי לו מלמד בהתנהגותו שהוא מהווה סכנה לחברה, ועל אחת כמה וכמה מהווה סכנה לאותם חסרי ישע ועל כן נדרש להרחיק אותו מאוכלוסייה זו".

עוד נכתב: "בשל האמור, מוצע לאסור על אדם שהורשע או הואשם, בתקיפת קטין, בהתעללות בקטין או בתקיפת זקן, לעסוק בתחומי החינוך והטיפול, וזאת בלבד שלא זוכה מאשמה או התבטל כתב האישום. הצעת חוק זו, אם תתקבל, תסייע למיגור התופעה ולמניעת מקרי התקיפה וההתעללות הבאים".

ח"כ אופיר כץ
ח"כ אופיר כץ. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button