חדשות הארץמבזקים

"בעשור אחרון קם דור חדש ורעב לתעסוקה משכילה"

שר העבודה יואב בן צור, השתתף היום (חמישי) בכנס אילת ה-26 לנושאי עבודה, שנערך בשיתוף פעולה של ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי בישראל.

השר יואב בן צור נאם בוועידה: "בעשור האחרון קם במדינת ישראל, דור חדש ורעב לתעסוקה משכילה, דור של צעירים וצעירות, חרדים, ערבים ובדואים ואוכלוסיית נוספות מהפריפריה שצריכות את שימת הלב שלנו, של כולנו, הם מבקשים להשתלב בשוק העבודה בישראל, הם כולם עמלים על גישור פערי שפה ולימודים, בשביל להצליח, בשביל להתפרנס בכבוד."

"בשביל שהם יצליחו, בשביל שכלכלת ישראל תצמח ותתחזק, נדרש מכולנו אוריינות הדדית. בשלושים השנים האחרונות ממשלת ישראל חרטה על דגלה את האקדמיזציה ואת ההסללה לתארים באקדמיה, דבר שהגדיל את אי השוויון בין אוכלוסיות שונות. בין הפריפריה החברתית לבין מי שמבוסס יותר עד שכיום המציאות היא כי חלק מבין בוגרי האקדמיה לא מוצאים את מקומם בשוק העבודה בשכר ראוי, ונאלצים לעבור הסבת מקצוע בגיל מבוגר יותר, ולאחר שהמדינה כבר השקיעה באותם אנשים משאבים רבים." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "אי השוויון מחלחל לפערי חינוך, שמוביל לפערי מעמדות וזה קורה במדינה שחרטה על דגלה את הסיוע לחלשים בחברה. אנו רואים בבירור כיצד ישנם פערים שאינם מתקבלים על הדעת, ומחברה סוציאלית, בערבות הדדית, הפכנו לחברה מעמדית, תלוית פערי שכר עצומים, כזו שמובילה ליוקר מחיה לשכבות הביניים ומטה מכך. אנו רואים את הנושא כמשימה לאומית לצמצום פערים ובצורך המידי לייצר "חכות" לציבור הזקוק לכך, שכן הנושא מאיים על קיומנו כחברה אזרחית חזקה ומאוחדת. משרד העבודה בראשותי, פועל ללא לאות לזהות חסמים ולתת הכשרות מקצועיות בכדי לשלב את כלל המגזרים בשוק העבודה ולפרנס את משפחתם בכבוד".

צילום: ארן דולב
יואב בן צור
צילום: ארן דולב

Back to top button