חדשות הארץמבזקים

יו"ר ההסתדרות פונה לצדדים ומבקש פשרה: "אפשרי אם כל אחד יוריד קצת מהאגו שלו"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד נשא היום (חמישי) דברים בכנס אילת ה-26 לנושאי עבודה. במהלך נאומו התייחס לנושאים הבאים: הרפורמה המשפטית, השסע בעם, הסכם המסגרת המתגבש, הסכם שכר לסייעות, צווי הרחבה והמאבק ביוקר המחיה.

בפתח דבריו התייחס לשינוי התדמיתי והפוליטי שההסתדרות עברה בארבע השנים האחרונות: "עם כניסתי לתפקיד החלטתי כי אני יוצא למסע ארוך לשינוי תדמית ההסתדרות, לשינוי היסטורי, שינוי של הדנ"א, וכמובן שינוי פוליטי. כבר אז ראיתי שאנחנו חייבים להתנתק מהסתדרות שיש לה מפלגה ומפלגה שיש לה הסתדרות. זה לא עובד במציאות העבודה של היום. למרות הקושי שהיה להסתגל למצב החדש, לאט לאט לקחנו את ההסתדרות לאמצע. ההסתדרות היא כלי מהותי בקבלת ההחלטות החשובות של המדינה אבל לא כלי במשחק הפוליטי. אנחנו פעילים בכל המפלגות. אני גאה בזה שבהסתדרות יושבים כל שבטי ישראל יחד. חרדים, חילונים, דתיים וערבים, כולם סביב שולחן אחד עם מטרה אחת משותפת. זאת, מתוך ראיה של המדינה שאנחנו רוצים להיות, המדינה שאנחנו רוצים לחיות בה. המדינה שהרצל חזה בקונגרס הציוני הראשון".

בר-דוד התייחס גם לסוגיות הבוערות, ובראשם הרפורמה המשפטית והשסע בעם: "השיא בפילוג ובשסע הוא ברפורמה המשפטית. צריך לעשות שינויים, אני תומך בשינויים. אך הם צרכים להתבצע בשיתוף פעולה ודברור הבין הצדדים. אני חושב שעל בסיס הצעת הנשיא, שהינה הצעה מכובדת, אפשר לעשות את הרפורמה המשפטית ולעצור את הפילוג בעם. ואני קורא לצדדים הניצים, לפני שנעבור את כל הגבולות, בואו נדבר על בסיסי הצעת הנשיא, וננסה למצוא פתרון. זה אפשרי אם כל אחד יוריד קצת מהאגו שלו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בר-דוד המשיך ופנה לצדדים: "יריב לוין – חברי האישי, זה הזמן לראות את החששות של הצד השני, יאיר לפיד – בוא להדברות בלי תנאים מוקדמים, רק ביחד נוכל לפתור את כל הבעיות שיש במדינת ישראל, ויפה שעת אחת קודם. אני פונה לראש הממשלה – האחריות היא עליך. אני, יו"ר ההסתדרות, אחראי למה שמתרחש אצלי בארגון, לטוב ולרע. הכיוון שהמדינה הולכת אליו – זה תחת אחריותך. תנווט את הספינה, תקרא לכולם לשבת ולפתור אחת ולתמיד את המשבר. אני מצפה שבימים הקרובים שני הצדדים יפגשו, ידברו, יסכימו יחד על רפורמה, וימשיכו להוביל את מדינת ישראל כמו שחלמנו עליה".

יו"ר ההסתדרות התייחס לדרישה שההסתדרות תצטרף למאבק ברפורמה: "יש עליי לחץ עצום להצטרף לשביתה. אני פונה לכל אלו שלוחצים עליי – ההסתדרות בוחרת את המלחמות שלה. כעת אנחנו מרוכזים בהסכם המסגרת ובחיזוק העובדים. יש מו"מ קדחתני מול האוצר. יש התקדמות בכל הגזרות. אין בחוק ההסדרים ולא דבר אחד כנגד ההסתדרות. וזה, כי אנחנו חזקים, אחראים, כי אנחנו נמצאים בקונצנזוס של כל המפלגות במדינת ישראל. הוכחנו ב-4 שנים האחרונות שאנחנו יודעים להיות נדבך חשוב בקרב מקבלי ההחלטות במדינת ישראל".

יו"ר ההסתדרות התייחס גם להסכם המסגרת: "ההסכם המתגבש- הסכם מסגרת במגזר הציבורי. לאחר שנים של עליית האינפלציה ויוקר המחיה, אנחנו מצפים לתוספות גבוהות. אני מודיע לכם שהעובדים בישראל יקבלו פיצוי, כחלק מהסכם מסגרת מצוין. אני מקווה שכבר שבוע הבא נביא בשורה לעובדי מדינת ישראל".

על הסכם שכר לסייעות אמר בר דוד: "מדובר בסקטור של למעלה מ-60 אלף עובדות ועובדים. זה הסכם שלוקח זמן בגלל המורכבויות שלו. יש לנו ביד רפורמה מוכנה ומקיפה , שתתן לעובדות ועובדים הערכה וכבוד לתפקיד שלהם. דברים לוקחים זמן, אני מבין ויהיה פיצוי על כך. הסכם זה יכיל סקטורים חדשים, חלשים, שצריך לטפל בהם באמצעות קופסאות של כסף, שבאמצעותן נוכל לתת להם פתרון. כספים אשר סוכמו מחוץ להסכם. זו השיטה החדשה שאנו עובדים בה בשנים האחרונות. ועם זה נביא בשורה לכל הסקטורים במדינת ישראל".

בנושא צווי הרחבה אמר: "צו הרחבה זו דרך מצוינת להתמודד עם יוקר המחיה והאינפלציה. בעיקר לעובדים שאינם מואגדים בהסתדרות. אבל עובדים אלו מרוויחים בזכות צווי ההרחבה. אנחנו נמשיך לנוע קדימה ולקדם את הנושא הזה, כי צווי הרחבה האלו מחויבים לעובדי הישראל שלא מאוגדים".

בנושא יוקר המחיה אמר: "תוקפים אותי על כך שאני מתעסק בזה. ההסתדרות היא תנועה חברתית, היא הקימה את המדינה. להסתדרות יש חלק בכל דבר. שאני רואה שעושקים את העם – אני לא יכול לשבת בשקט. כשאני נלחם ביבואנים, כולם רועדים מהם בגלל הפוליטיקה. רק אחרי שהתערבנו, הפוליטיקאים החלו להתערב וטענו שצריך לבלום את היבואנים. אנחנו עצרנו אותם, ואמרנו שאי אפשר לעשוק את הציבור. זה צו השעה. אנחנו מקימים את הסופר האינטרנטי החברתי הראשון, סופר שחלמתי עליו לפני חצי שנה. אנחנו נקים אותו ונמכר מוצרים במחירים מסובסדים לחברי ההסתדרות, והוא יתחרה ביבואנים באמצעות ייבוא מקביל".

יו"ר ההסתדרות סיכם את דבריו ואמר: "אני בא כל בוקר עם המון אהבה לתפקיד, לאנשים ולעובדים. ובכל לילה אני שואל את עצמי מה המטרה? מה היעד? אני עונה לעצמי – אנחנו הולכים בתלם שחרשנו לפני 4 שנים. שינוי תדמית ההסתדרות, שינוי הדנ"א של מקומות העבודה, טיפול בחלשים. אחריות, מנהיגות, ודאגה למדינה בקצה. כולנו יחד בשיתוף פעולה, גם עם העצמאים, אנחנו מחוברים, הבית של ההסתדרות פתוח לכולם. פעם אנשים היו מגדפים את ההסתדרות, היום – אותם אנשים רואים שהמבצר פחות מאיים, לא עוד בניין סגור ומנוכר, אלא בית פתוח לכולם, לב פתוח לכולם לכל מדינת ישראל. לפעמים נמאס לנו – הציבור ממלחמות של ימין ושמאל. עם אחד אנחנו, ואני קורא לכולם: בוא תלמדו מההסתדרות איך אפשר לעבוד, לכבד ולהיות יחד. רק אז נוכל לבנות פה חברה, מדינה וכלכלה יותר טובה".

ארנון בר דוד - ההסתדרות
צילום: ארן דולב
ארנון בר דוד - ההסתדרות
צילום: ארן דולב
צילום: ארן דולב

Back to top button