מבזקיםפוליטי / מדיני

ביקור שר החוץ באוקראינה: סיור בבית הכנסת "ברוצקי" בקייב ופגישה חמה עם זלנסקי

שר החוץ אלי כהן נפגש היום (חמישי) עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי. בפתח פגישתם חזר השר כהן על העמדה כי ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה. בפגישתם דנו השניים על מהלכיה ההרסניים של איראן באוקראינה ודנו בשיתוף פעולה נגד פעילותה הטרוריסטית של איראן בזירה הבינל.

בנוסף, השר כהן הדגיש כי ישראל עומדת לצידה של אוקראינה ולצד העם האוקראיני ותמשיך לסייע לאוקראינה בהתמודדות עם השלכות המלחמה. השר כהן עדכן את זלנסקי שישראל תתמוך בהחלטה האוקראינית הצפויה לעלות בשבוע הבא בעצרת הכללית של האו"ם. כמו כן, הודיע שר החוץ כהן לנשיא אוקראינה כי שגרירות ישראל בקייב תחזור לעבודה רציפה לראשונה מפתיחת המלחמה.

שר החוץ אלי כהן: "סיימתי כעת פגישה חשובה וטובה עם הנשיא זלנסקי. הדגשתי בפניו כי ישראל תומכת בריבונותה ובשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה באופן חד וברור. כמו כן, הסכמנו כי פעילותה ההרסנית והטרוריסטית של איראן באוקראינה ראויה לגינוי ולמהלכים מעשיים מצד הקהילה הבינלאומית באופן החריף ביותר. נמשיך לסייע לעם האוקראיני בהתמודדות עם השלכות המלחמה ונרחיב את הסיוע ההומניטרי שאנחנו מעניקים לאוקראינה. ישראל תהיה שותפה לשיקום אוקראינה גם אחרי המלחמה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: שלומי אמסלם ,לע"מ, משרד החוץ

נשיא אוקראינה וולדמיר זלנסקי, אמר בסיום הפגישה: "ישראל תמיד הייתה השותפה החשובה שלנו במזרח התיכון. זהו הביקור הראשון של נציג ישראלי מאז תחילת הפלישה בקנה מידה מלא. במהלך הפגישה עם שר החוץ, אלי כהן, דנו בהעמקת שיתוף הפעולה הבילטרלי בתחומים שונים. אני מזמין את ישראל להצטרף ליישום נוסחת השלום שלנו. אני אסיר תודה על הסיוע ההומניטרי שניתן. נשקל סוגיית השתתפות המדינה בשיקום לאחר המלחמה. אוקראינה יכולה להשתמש בניסיונה של ישראל בהוצאת מוקשים. אני מצפה שביקור זה יתרום להעמקת שיתוף הפעולה שלנו. ישראל תמיד הייתה השותפה החשובה שלנו במזרח התיכון. זהו הביקור הראשון של נציג ישראלי מאז תחילת הפלישה בקנה מידה מלא. בפגישה עם שר החוץ אלי כהן דנו בהעמקת שיתוף הפעולה הבילטרלי בתחומים שונים. אני מזמין את ישראל להצטרף ליישום נוסחת השלום שלנו. אני אסיר תודה על הסיוע ההומניטרי שניתן. דנו בהשתתפות המדינה בשיקום לאחר המלחמה. אוקראינה יכולה להשתמש בניסיונה של ישראל בהוצאת מוקשים. אני מקווה שביקור זה יתרום להעמקת שיתוף הפעולה שלנו."

צילום: שלומי אמסלם ,לע"מ, משרד החוץ
צילום: יוסי פונס, לע"מ

בנוסף, שר החוץ ביקר בבית הכנסת המרכזי "ברוצקי" בקייב, יחד עם הרב הראשי לאוקראינה משה אסמן. כהן נשא תפילה בהיכל בית הכנסת, שוחח עם חברי הקהילה וחנך מרכז השאלה לציוד רפואי לרווחת היהודים במקום.

צילום: הרבנות הראשית לאוקראינה
צילום: הרבנות הראשית לאוקראינה

Back to top button