חדשות הארץמבזקים

המזוט בנחל קצרין: הסתיים פינוי הקרקע המזוהמת, נבדק חשד לשפיכה פיראטית

המשרד להגנת הסביבה עדכן בשבוע שעבר, כי אותרה זרימת מים שחורים מהולים במזוט עם ריח חריף של דלק בתעלת ניקוז המים של נחל קצרין, בכניסה לאזור התעשייה. נחל קצרין נשפך לנחל משושים ולכנרת, והיה חשש כבד לזיהום שטחים נרחבים בעקבות כך.

מאז אותו מועד, פעלו גופים רבים בשיתוף פעולה, בהובלת המשרד להגנת הסביבה, לטיפול בחומר ולאיתור הגורם המזהם. בוצעו פעולות רבות של ספיגה וניקוז, למניעת הרחבת הזיהום ובלימתו.

המשרד להגנת הסביבה מעדכן, כי העבודות לפינוי ולשיקום תוואי הנחל ופינוי הקרקע המזוהמת הושלמו היום (ה'). הנחל נוקה משאריות המזוט באופן שלא נשקפת כל סכנה או חשש לזיהום מתמשך בתוואי הנחל ובסביבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פינוי הקרקע המזוהמת לאורך תוואי הנחל בוצעה בכפוף ובהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה באמצעות קבלן מטעם נתיבי ישראל שלקחה אחריות מלאה על הטיפול באירוע, שכלל בין השאר ביצוע שטיפות בתעלת הניקוז, שאיבות של הפאזה הנוזלית המזוהמת, עבודות חפירה בקרקע לאורך הנחל (כ-200 מטר), פינוי הקרקע המזוהמת (כ-140 טונות) לאתר מורשה וכן ביצוע עבודות שיקום לאורך התוואי להחזרת השטח לקדמותו.

צוותי בדיקה מטעם מחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה והמשטרה הירוקה של המשרד בשיתוף רשות הטבע והגנים והמועצה המקומית קצרין, ביצעו שורה של בדיקות מקיפות לאיתור מקור הזיהום. במסגרת זו, נבדקו תחנות דלק וכן מספר מפעלים בסביבה המחזיקים ברשותם מזוט. כמו-כן, נפתחו שוחות ניקוז במעלה אזור התעשייה, במטרה לאתר את מקור הגעת הזיהום לנחל.

לאור הממצאים שעלו, נשללה האפשרות שהזיהום זרם לנחל דרך צנרת או חיבור תת קרקעי מכיוון אזור התעשייה. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה חוקרת את החשד שלפיו שהאירוע התרחש ככל הנראה כתוצאה משפיכה פיראטית נקודתית ישירות לתוך תעלת הניקוז בסמוך לכניסה לאזור התעשייה. המשרד יעדכן בהמשך, ככל שיידרש.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "אני רוצה להודות לצוותים המקצועיים של המשרד במחוז צפון ובמשטרה הירוקה על ניהול האירוע והעבודה המאומצת והמקצועית, גם במניעת הגעת המזוט לכנרת ובמניעת זיהום שטחים משמעותיים. והכול בשיתוף פעולה מלא עם מועצת קצרין, רשות הטבע והגנים וגורמים נוספים. נמשיך לפעול למציאת הגורם העבריין ונפעל מולו בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

מזוט - נחל - זיהום - נחל קצרין
צילום: המשרד להגנת הסביבה
מזוט - נחל - זיהום - נחל קצרין
צילום: המשרד להגנת הסביבה
מזוט - נחל - זיהום - נחל קצרין
צילום: המשרד להגנת הסביבה

Back to top button