מבזקיםפוליטי / מדיני

השרה לשעבר בקריאה למחנה שלה: "לא למשוך כסף מהמדינה"

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה לשעבר וחברת הכנסת, אורית פרקש הכהן, נשאה לפני זמן קצר (שישי) דברים בכנס הכלכלנים של התנועה לאיכות השלטון נגד הרפורמה של שר המשפטים, יריב לוין. בדבריה הדגישה את התנאי שהציב לפיד כדי להגיע להידברות בנושא, "מהבמה הזאת אני קוראת לקואליציה, תעצרו את החקיקה, הקפאה מוחלטת. עכשיו. הממשלה מנסה באמצעות ספינים לטשטש את המחאה.״ אמרה השרה.

עוד הוסיפה פרקש-הכהן: "לרוטמן יש ספין חדש. הוא טוען שהוא רוצה הידברות, הוא ישמח להידברות. אבל איזה הידברות? הם רוצים פייק הידברות. אתמול פורסם ראיון שבו אמר רוטמן כי לא יסכים לפסקת התגברות ביותר מ61, זו הידברות? ביום ראשון הוא מכנס את ועדת החוקה כדי להמשיך לקדם את התכנית, זאת הקפאה? זאת עצירה? זו הידברות? אנחנו אמורים לקיים הידברות מיום חמישי לראשון? ביום שני הוא מעביר את החקיקה בקריאה ראשונה ולא דקה אחרי, זאת הקפאה? זה מתווה הנשיא? ולכן, לעלות לתקשורת ולהגיד אנחנו מוכנים להידברות כדי לטשטש את המחאה, לשבש את התמונה. זאת לא האמת. אבל האמת היא ברורה: הם לא רוצים הסכמה רחבה. הם רוצים הריסה. הם לא רוצים לחזק את מערכת המשפט. הם רוצים להרוס אותה. הם לא רוצים לחזק את הדמוקרטיה. הם רוצים לפגוע בה אנושות. מהבמה הזאת אני קוראת להם, תעצרו את החקיקה, הקפאה מוחלטת. עכשיו.״

עוד מדברי השרה לשעבר אורית פרקש הכהן, בכנס הכלכלנים של התנועה לאיכות השלטון: "נגיד בנק ישראל בצעד מאוד חריג הזהיר את ראש הממשלה מהסכנות של המהפכה הזו, מכתב שהוציאו מנכלים לשעבר שעסקו בנושאים כלכליים, מכל קצוות הקשת כולל אנשים שעבדו אצל נתניהו כולל ראש המועצה הכלכלית שלו , כולל יעקב פרנקל נגיד בנק ישראל מטעמו של נתניהו. קיבלנו מכתב של כלכלנים מכל רחבי הארץ, קיבלנו אזהרות מראשי הבנקים, יש אזהרות של חברות דירוגע אשראי בינלאומיות, כלכלנים זוכי פרס נובל בכלכלה, אפילו שר האוצר האמריקאי לשעבר יצא באזרה וכמובן ה-OECD יצא באזהרה אתמול. אני צופה בגאווה שתעשיית ההייטק בישראל מגלה מנהיגות עסקית אבל מצד השני מביטה בדאגה מהצד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הסקטור העסקי צריך וודאות עסקית, שיהיה לו לאן לפנות לבית משפט עצמאי, וצריך גם אקו סיסטם. ההפיכה המשטרית הזו פוגעת בכל האלמנטים גם יחד, היא פוגעת ביעוץ המשפטי של משרדי הממשלה ובמעמדו של שלטון החוק למול השרים, היא פוגעת בבתי המשפט, היא פוגעת גם בשלטון החוק – דין אחד לאזרח ודין אחד לפוליטיקאים." השרה לשעבר הוסיפה קריאה למחנה שלה ואמרה: "למרות הביקורת על המהלכים ישוב לזכור שזאת המדינה של כולנו, אני קוראת שלא למשוך כסף מהמדינה".

ארכיון. צילום: אתר הכנסת

Back to top button