חדשות הארץמבזקים
מספר צפיות גבוהה

הלוחם לשעבר מגיב: אני אגנוב טנק? חברים כנסו בבקשה לרגיעה ותנמיכו את האש!

ביום חמישי האחרון סערה המדינה בעקבות מקרה חריג שבו טנק נגנב מאתר הנצחה תל סאקי ברמת הגולן כחלק מהמחאה כנגד הרפורמה המשפטית שאותה מובילה הממשלה.

הטנק נלקח מהמקום ללא רשות על ידי לוחמי שריון לשעבר שלחמו במלחמה. המקרה גרר תגובות רבות וגינויים והמשטרה אף עכבה לחקירה בתחנת המשטרה בקצרין את נהג הרכב המוביל ומארגן המחאה.

ניר עתיר, אחד המוחים פרסם הודעה ובה הסביר, "כאחד מאותם לוחמים שלחמו אז ב – 1973 בדרום רמת הגולן ותל ותל-א-סקי, כאחד המופיע באופן קבוע על התל ומספר את סיפור הלחימה שלי ושל מחלקתי , בדרום רמת הגולן ובתל א-סקי שהייתה במלחמת יום הכיפורים. הלחימה שלנו ב- 116 וסביב ועל התל עצמו, אני אגנוב טנק מהאתר? חברים כנסו בבקשה לרגיעה ותנמיכו את האש!"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עתיר המשיך להסביר כי "הטנק עצמו נמצא על הרמפה מעט צפונית והרחוקה יותר מהתל ובעצם אינו מהווה כל חלק מהאנדרטה עצמה. הטנק הנו חלק מנוף הסביבה , כן! אך ברמת הגולן כיום ,רבות הן גרוטאות הטנקים הישנים שכבר הוצאו משירות ונשלחו כגרוטאות ופוזרו בשטח לציון הלחימה הרואית שלחמנו עליהם אז ב – 73 ! הטנק עצמו לא הושחת ולא נפגע כן מעט נוקה מבוץ. בהיותי בצוות שלקח את הטנק הרי ברור וידוע היה שאני גם דואג לכך שיוחזר לאותה הרמפה בסיום תפקידו במשך שלושה ימים."

הוא תקף את אלה שגינו את המעשה והגיבו בבוז ואמר: "מצטער בשביל כל המלעיזים והמלעיזות שהלעיזו והלהיטו את הרשת בטענה שגנבנו לקחנו, פגענו באתר, כאשר חלקם/ן הגדול אפילו לא היה ולא ביקר בתל א-סקי עצמו…. באם הייתם מבקרים על התל, שומעים את סיפור הלחימה שלי ושל חברי אשר על התל ולא רק ממני אלא גם ובעיקר מלוחמים אחרים הייתם יודעים שאין מצב! שאני, ניר עתיר, שנלחמתי שם, שם גם נפל בקרב חברי ומפקדי יואב יקיר ז"ל, שם נפצעו גם כל אנשי צוותי והטען קשר שלי נפל בשבי ביוצאו בגבורה מהבונקר להציל את היושבים בו. היכן שישבתי עם אחים לוחמים גם מפלוגת "דומם" / גד' 82 /חט' 7 וגם מגדוד 50 בפיקודו של מנחם אנצבכר, הייתם יודעים טוב מאוד שאין סיכוי אחד במיליון שאני אבזה את התל והלוחמים , אלו הפצועים והחיים ונמצאים איתנו כיום ואלו שנפלו בקרב ושאינם אותנו."

"אני אפגע ואבזה את זכר אחינו חברינו שנפלו? אפגע במשפחות החללים? " הוסיף, "להיפך! רק כבוד לחברינו שנפלו לצידנו בלחימה הקשה על המולדת, כבוד לחברינו שנפלו למען מדינה יהודית דמוקרטית על פי מגילת העצמאות! לתחושתי שלי, הם שבים ולוחמים איתנו ולצידנו שוב על צביונה של מדינת ישראל, שהיא מדינה יהודית דמוקרטית המהווה בית לכול העם היהודי. לי בפרט ולכולנו מ- 73 בכלל יש זכות לקחת את הטנק שבו נלחמנו והגנו על המולדת! שיהווה סמל עם עוצמה , סמל לנחישות דעתנו והנכונות שלנו להגן ולשמור על מגילת העצמאות ומדינת ישראל."

"אין אחד מכל אותם מלעיזים היכול לבוא ולומר לי לחוש ולנהוג אחרת! גם לא אותם בעלי הדרגות , אלו שלחמו גם בגזרות אחרות והיו תחת התופת ובלמו את האויב כמונו אך יוצאים היום בכרזות גינוי, ובמיוחד אלה מהם שלא היו באותה מלחמה או במלחמה/ מבצע אחר. במיוחד אלו אשר לא שמעו מעולם שריקת כדור וסלסול של רסיס סביבם. במיוחד לא אלה שמעולם לא נפל חבר יקר לידם. זו דעתי ואלו הם דברי. היו ברוכים חברי אזרחי המדינה היהודית דמוקרטי היא מדינת ישראל." סיכם ניר עתיר.

צילום: דוברות המשטרה
גניבת טנק
צילום: דוברות המשטרה
גניבת טנק
צילום: דוברות המשטרה

5 תגובות

Back to top button