חדשות הארץמבזקים

עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ: "אין לנו קיום אם ישראל לא תהיה דמוקרטיה חזקה"

כמדי מוצאי שבת, גם הערב החלו הפגנות ברחבי הארץ כנגד מה שהמפגינים מכנים המהפכה המשפטית שמוביל שר המשפטים יריב לוין.

בהפגנה בתל אביב המפגינים צעדו עם הדפס ענק של מגילת העצמאות ודגלי ישראל מרחוב דיזינגף למתחם ההפגנה ברחוב קפלן. על פי הערכות, עשרות אלפים הגיעו להפגנה בתל אביב. בחיפה מפגינים כ-15 אלף אנשים. בכפר סבא מפגינים כ-7,000 כאשר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הוא אחד מהם. ובנתניה מפגינים כ-8,000 וביניהם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד.

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, הגיע להפגנה בנתניה ונאם: "ראיתי כבר מחאות בחיי, הייתי כבר בהפגנות ועצרות וכנסים, זה שונה. מה שקורה עכשיו שונה לגמרי. מה שקורה עכשיו לא שייך למפלגה אחת, או לדעה אחת, או לצד אחד של המפה הפוליטית. מה שקורה עכשיו הוא לא רק הפגנה נגד הממשלה. זו הפגנה בעד המדינה. זה מפגן של אהבה למדינה ולכל מה שהיא מייצגת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא המשיך: "מה שקורה עכשיו, פה היום, הוא שאנחנו בוחרים להיאבק על דמותה של המדינה. אנחנו בוחרים במעורבות על פני אדישות. בוחרים בתקווה על פני הייאוש. בוחרים בערכי מגילת העצמאות במקום בציניות של פוליטיקאים. בוחרים בעתיד של הילדים שלנו. אנחנו מאמינים במדינה הזו. אנחנו מאמינים שאין לנו קיום אם ישראל לא תהיה דמוקרטיה חזקה. אנחנו מאמינים שאנחנו עם אחד אפילו אם הממשלה מנסה לפלג בינינו. אנחנו מאמינים שהזכויות הבסיסיות שלנו הן לא משהו שהממשלה נתנה לנו במתנה והן בטח לא משהו שהממשלה יכולה לקחת מאתנו".

עוד הוא אמר: "הם אומרים לנו, 'נצחנו בבחירות'. אף אחד לא מתווכח מזה. אבל יש הבדל אחד בין דיקטטורה לדמוקרטיה. בדיקטטורה לממשלה מותר לעשות מה שהיא רוצה, בדמוקרטיה יש לאזרחים זכויות שלממשלה אסור לגעת בהן. זה שיש להם רוב בכנסת לא אומר שהם יכולים לאסור על נשים לצאת מהבית, זה לא אומר שהם יכולים להחליט שאנחנו צריכים לשלם את החשבונות של הבוחרים שלהם, וזה לא אומר שהם יכולים למחוק את בית המשפט העליון רק כי יש לראש הממשלה כתבי אישום והסגן שלו הוא עבריין מורשע".

לפיד הוסיף: "אנחנו נמצאים כאן היום מפני שהילדים שלנו מסתכלים עלינו. מפני שיבוא יום, עוד עשר או עשרים שנה שבו הם ישאלו אותנו איפה היינו בחורף 2023 ואנחנו נגיד להם שהיינו פה, נלחמנו על המדינה שלנו. זה לא הולך להיות קל. זה לא הולך להיות פשוט, אבל כל מי שמכיר את ההיסטוריה של מדינת ישראל יודע דבר אחד: אין דבר שיכול לעמוד בפני קבוצה נחושה של אנשים שמוכנה להיאבק על מה שהיא מאמינה בו. אתם האנשים האלה, אתם הקבוצה הזו, אני גאה להיות פה אתכם. אנחנו נלחם בכל מקום, נלחם ברחובות, נלחם בכנסת, נלחם בבתי המשפט, לא נפסיק להילחם – עד שננצח".

חבר הכנסת ולדימיר בליאק ממפלגת יש עתיד הגיע להפגנה בהרצליה וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "שבוע אחרי שבוע מאות אלפי אנשים יוצאים עם דגלי ישראל וממלאים את הארץ בצבעי כחול לבן. המאבק על עתיד המדינה בעיצומו ואין לנו שום ברירה אחרת אלא לעצור את צעדיה הדורסניים של הממשלה המופרעת הזאת. שבוע של הכרעות לפנינו ונפגשים שוב ביום שני מול משכן הכנסת.

מחאה - הפגנה - תל אביב - הכרזת העצמאות
צילום: אורן אלון
מחאה - הפגנה - תל אביב - הכרזת העצמאות
צילום: אסף שפיר
יאיר לפיד נואם
צילום: אלעד גוטמן
הפגנה - דגלי ישראל - לילה
צילום: אלעד גוטמן
המפגינים בתל אביב
צילום: אורן אלון
המפגינים בתל אביב

Back to top button