חדשות הארץמבזקים

מפכ"ל המשטרה: "המצב הנוכחי מדיר שינה מעיניי"

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי התראיין הערב (שבת) ל-"פגוש את העיתונות" בערוץ 12 ודיבר על המצב הביטחוני והפוליטי המורכבים וכן על יחסיו עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

בנוגע למצב הבטחוני אמר: "יש לא מעט התרעות לפיגועים, בשבועות האחרונים נחשפנו לעלייה של ממש בכמות ההתרעות. החשש שלנו הוא מהלא נודע, ממפגעים בודדים […] התקופה היא מתוחה, יש פה אדים לא פשוטים באוויר שיכולים להחריף את המצב, בעיקר בתחום הפח"עי. אני לא הייתי מכנה את המצב עכשיו אינתיפאדה, אך יש כאן הסלמה".

בנוגע למתיחות בינו לבין השר בן גביר ולספקולציה שאולי יפטרו אותו אם לא יפעל כפי שצריך לדעתם הגיב: "אני נשאר ולא מתפטר […] אני לא חושש משום אירוע ומשום עימות. יש משברים מסוימים שמתגברים עליהם ועוברים אותם, אין לי כוונה להתפטר […] השר קובע את מדיניות משטרת ישראל וכך פעלנו וכך נמשיך לפעול. יחד עם זאת, אנחנו כפופים כולנו לחוק והקו המנחה שלנו הוא החוק במדינת ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "מה שאני אומר לשר זה בחדרי חדרים וביני לבינו. אבל בעיקרון יש שיח בינינו והשיח הוא פתוח. השר אומר לי מה הוא חושב ורוצה, אני מכבד את כולם. הוא נבחר ציבור, אך יחד עם זאת חובתי להגיד את עמדתי המקצועית".

המפכ"ל הביע דאגה עמוקה מהמחלוקת הפוליטית: "המצב הנוכחי מדיר שינה מעיניי, אנו נמצאים במדרון תלול. זו ההזדמנות להגיד לכולם לקחת אוויר, להירגע ולהיכנס לשיח. ישראל כבר חוותה פגיעה בנבחרי ציבור ואנו רואים איומים כאלה ברשת".

הוא המשיך: "לפי החלטת ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי, אנו מקימים השבוע צוות חדש בראשותה של ראש חטיבת החקירות של משטרת ישראל, שלומית לנדס, שיעסוק בכל סוגיית ההסתה. […] חווינו זריקת רימון להפגנה ורצח של ראש ממשלה – ההסתה שיש היום כלפי כל הגורמים, והכמות של הח"כים שנמצאים תחת איום, היא מדאיגה. חייבים להוריד את גובה הלהבות. נעשה כל שעולה בידינו על מנת למנוע פגיעה באיש ציבור".

מפכ"ל - יעקב קובי שבתאי
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

4 תגובות

  1. אדם נחוש רהוט ומקצועי, כיאה למקצוע! ישר כח! תודה לך ולכל שוטרי מג"ב ומשטרת ישראל על עמידתכם האיתנה בכל האתגרים הלא פשוטים בימים אלה ובכלל, מצדיעה לכם.

Back to top button