מבזקיםפוליטי / מדיני

יריב לוין: "הידברות כמו שמציעים לפיד וגנץ – לא תקרה"

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין הגיע הערב (מוצ"ש) לריאיון עם איילה חסון בערוץ 13.

הוא התייחס לדיווחים על מתיחות בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי זה: "פייק ניוז מגוחך; יש לי גיבוי מלא בליכוד, בקואליציה ובציבור להתקדם ברפורמה".

שר המשפטים הוסיף: "כמו שאמרתי מתחילת הדרך, מה שיסתיים בכנסת הוא לא יהיה אחד לאחד מה שהצעתי. מתחילת הדרך באתי והלכתי – אני שם הצעה ואני חושב שראוי שתהיה לגביה הידברות. אני מוכן לפגוש הלילה את לפיד וגנץ. אני חושב שהכרחי לשבת לדבר. איזה מין דבר זה להציב תנאים כדי להידבר?"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא המשיך: "לא נחזור למצב שבו לשופטים יש זכות וטו בוועדה לבחירת שופטים […] הוועדה לבחירת שופטים עובדת בשיטת שיבוט השופטים שממנים את הדומים להם. מה שהיה – לא יהיה. בית המשפט יהיה בית המשפט של כולם. אני חושב שזה חיזוק הדמוקרטיה".

לוין אמר: "אנחנו נשלים את החקיקה הזאת. אם בהידברות, מה טוב. לא ננהל את המדינה על-פי תכתיבים של הרחוב. כולם יראו שלא כצעקתה. זה ייצר מציאות של ודאות עסקית כאן. שלא יהיה ספק: הידברות אמיתית – כן. הידברות כמו שמציעים לפיד וגנץ – לא תקרה. זה לא המנדט שקיבלתי מהציבור".

בתגובה לדבריו, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר: "יריב, מי שרוצה לדבר – לא דוהר. לא נהיה ועדת הקישוט שלך או של ח"כ רוטמן כדי לסמן וי על הידברות ולדכא את המחאה. תעצור, נדבר. לא תעצור – אות הקלון של ההפיכה המשטרית יהיה חרוט על מצחך".

יריב לוין
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

3 תגובות

Back to top button