חדשות הארץמבזקים

מאות תושבי לוד מוחים מחוץ לישיבת הממשלה על היעדר המשילות בעיר

למעלה מ-1,000 תושבי לוד ועובדי העירייה הגיעו הבוקר (ראשון) למחות מול ישיבת הממשלה בירושלים על הפגיעה בביטחון האישי בעיר. בהם ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו וחברי המועצה.

מטרת המחאה היא להעלות את המודעות על מצב הביטחון האישי ממנו סובלים כ-90,000 תושבים בלוד מול שרי הממשלה השוהים בישיבה השבועית שלהם יחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

כאות הזדהות עם עשרות אלפי התושבים, בניין עיריית לוד נשאר סגור הבוקר ולא יינתן שירות במשרדיו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את הצעד על קיום המחאה יזם ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו לאחר שב-10 ימים האחרונים נרצחו חמישה בני אדם בעיר, יהודים וערבים – מה שהפך את המחאה למשותפת בין כלל האוכלוסיות בעיר.

רביבו דורש מהממשלה בדחיפות את חקיקת רפורמת המשילות, ומיידית להקים ועדת משנה לביטחון לאומי כדי לקדם את החקיקה בלו"ז מהיר, לחזק את לוד ב 500 שוטרים באופן קבוע, להעביר את הטיפול בפשיעה בלוד ללהב 433, ליחב"ל, ולשב"כ ולהעביר החלטת ממשלה לחיזוק העיר ותושביה.

רביבו אמר: "דיי, הגיע הזמן שייקחו את לוד ברצינות, באנו לירושלים להשמיע קול זעקה – כי הבעיה של לוד היום, תהיה הבעיה של תל אביב, ראשון לציון, טבריה ובאר שבע מחר".

הוא הוסיף: "הפעם לא נעצור במחאה עד שהממשלה תסייע לנו. המחאה היא ההתחלה, אם נצטרך נשבית את התחבורה בלב ישראל. […] לראשונה, זוהי מחאה משותפת של כלל האוכלוסיות בלוד – יהודים וערבים יחדיו. אני סומך על ראש הממשלה ושריו שישמעו את זעקתנו ויושיטו יד להחזיר את תחושת הבטחון ללוד".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, השתתף בהפגנה להגברת הביטחון האישי והמשילות בעיר לוד, מול הכנסת ומשרד ראש הממשלה, לצידה של סגנית ראש עיריית לוד, אלוירה קוליחמן וחברת הכנסת שרון ניר.

ליברמן אמר: "מה שאנחנו ראינו בשבוע האחרון זה דבר בלתי מתקבל על הדעת, ארבע רציחות בעיר לוד תוך שבוע ימים. כרגע מתכנסת ישיבת ממשלה ומה על סדר היום? לא אלימות ולא טרור, הסעיף הראשון בישיבת הממשלה הוא שינוי השם מ-'משרד ההתיישבות' ל-'משרד למשימות לאומיות', ומה הסעיף השני? שינוי שם 'משרד התשתיות' ל-'משרד האנרגיה והתשתיות'. מישהו צריך לקחת אחריות, אנחנו היינו עם תושבי לוד גם כשהיינו באופוזיציה, הגענו גם בזמן מבצע שומר חומות והגענו גם בזמן היותנו בקואליציה".

הוא הוסיף: "כשר האוצר הקצנו תקציבים ועשינו דברים, לא עשינו פוליטיקה. הקצנו תקציבים לכביש עוקף לוד, הקצנו תקציבים לאותו מיגון גשר בעיר והעברנו החלטה על הורדת תשלומים עבור צהרונים. אני חושב שמה שצריך לעשות כרגע זה להביא פלוגת מג"ב לעיר, להכפיל את כמות השוטרים בתחנת לוד ולעבור מבית לבית גם בשכונת 'הרכבת' וגם בשכונת 'פרדס שניר'. זה מה שיוכל לשנות את המצב".

הפגנה להגברת הביטחון האישי בלוד - ירושלים - מחאה - ראש עיריית לוד
צילום: דוברות עיריית לוד
הפגנה להגברת הביטחון האישי בלוד - ירושלים - מחאה - ראש עיריית לוד
צילום: דוברות עיריית לוד
צילום: דוברות עיריית לוד

Back to top button