מבזקיםפוליטי / מדיני

"מחר עומד להתחולל ניסיון התנקשות במגילת העצמאות – מי ששתקו ייאלצו להתמודד עם העיניים שלנו"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, מרבה לכתוב לאחרונה נגד הרפורמה המשפטית של השר יריב לוין בחריפות, ואף נאלץ למחוק פוסט שפרסם בו רמז כי הצעתו של נשיא המדינה להידברות זהה לגישתו של המנהיג הבריטי צ'מברלין, שהיה נרפה למול עליית הנאצים בשנות ה30 של המאה הקודמת.

היום, (ראשון) העלה ברק פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא ממשיך בקו התוקפני נגד נתניהו ולוין. בפוסט הוא כותב כי ההצבעה מחר על השלב הראשון של הרפורמה היא "נסיון התנקשות בערכי מגילת העצמאות" ובהמשך הפוסט הוא טוען שהמפגינים צריכים להחריף את המחאה, "אנחנו רק מתחילים", כתב.

את הפוסט פותח ברק באזהרה מ"נסיון ההתנקשות" כפי שהוא מכנה את ההצבעה על החוק: "אזרחי ישראל, מחר עומד להתחולל ניסיון התנקשות בערכי מגילת העצמאות ובשלטון החוק בישראל. זהו צעד נוסף בדרך לריסוק מערכת המשפט והפיכת ישראל לדיקטטורה בפועל, (שמתחפשת לדמוקרטיה). כבר נאמר, ׳דמוקרטיה חייבת לדעת להתגונן מפני מי שמשתמשים בכלים שהיא נותנת ובחירויות שהיא מעניקה, על מנת להרוס אותה מבפנים׳. כשבית המשפט מתקשה לעשות זאת והאופוזיציה לא מצליחה, התפקיד עובר אלינו האזרחים שוחרי החירות ונאמני מגילת העצמאות. ה׳רפורמה׳ של ביבי, רוטמן ולוין, קבעה הנשיאה חיות, אינה תיקון מערכת המשפט אלא ריסוק שלה והוצאת ישראל ממשפחת המדינות הדמוקרטיות. זוהי לכן חקיקה בלתי לגיטימית בעליל. לא חלמנו, לחמנו וקברנו את טובי חברינו כדי לראות את ישראל הופכת לדיקטטורה, בידי חבורה מופקרת, המחוקקת בריצת אמוק, את הרס כל מה שבנינו כאן, חלקם בשירות אינטרסים פרטיים, וחלקם בשירות הזיה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מכיוון שזו חקיקה בלתי לגיטימית בעליל, כמשתקף מעמדת היועמ״שית והיועצים המשפטיים של הכנסת וועדותיה, מתנוסס מעליה דגל שחור. כן, אותו דגל שחור, המחייב למיטב הכרתי כל אזרח, לפעול ככל יכולתו במסגרת החוק, כדי לעצור את מסע ההרס הזה. לא עמי העולם, ולא נשיא ארה״ב, להוותנו גם לא נשיא המדינה, לא יעשו זאת עבורנו. לא נותר לנו אלא להביט בעיניים פקוחות במציאות הכואבת. לא להשלים אתה גם כשיהיה קשה. ויהיה קשה. בפראפרזה על צ׳רצ׳יל אומר: ׳עמל, יזע ודמעות׳. נעשה הכל שלא יהיה דם. במסגרת החוק, אבל בנחישות אין קץ, בראש מורם ובידיעה שאנו בצד הנכון של האמת, החופש, השוויון וההיסטוריה. כשאנו מגנים על מגילת העצמאות, שום כוח לא יוכל לנו. אנחנו ננצח. מי ששתקו ייאלצו להתמודד עם העיניים שלנו ומצפונם שלהם. מי שיגנו על ניסיון ההתנקשות במגילת העצמאות- יירשמו לדיראון. יש להם עדיין הזדמנות לעצור. אנחנו רק מתחילים."

מתוך חשבון הפייסבוק של אהוד ברק
ארכיון. צילום מסך: פייסבוק אהוד ברק

8 תגובות

  1. חייבים לעצור את האיש הזה- בושה למדינה שאחד כזה היה ראש ממשלה.

    היכן המשטרה שלא עושה את עבודתה לעצור את האיש

Back to top button