מבזקיםפוליטי / מדיני

יו"ר הכנסת מגיב לחסימות חברי הכנסת על ידי מפגינים: "הרמת יד על הדמוקרטיה"

יושב-ראש הכנסת, אמיר אוחנה הגיב לפני זמן קצר לניסיונות המבישים של מפגינים לחסום את דרכם של חברי כנסת מלהגיע למשכן הכנסת ולהצביע היום (שני) על השלב הראשון של הרפורמה המשפטית. מפגינים ישבו הבוקר מחוץ לדלת ביתה חברת הכנסת טלי גוטליב ומנעו את יציאתה מהבית באקט מטורף וחסר תקדים. וזאת כאשר ילדתה האוטיסטית בתוך הבית ולדברי גוטליב, נכנסה לחרדה בעקבות הרעש שעשו המפגינים. בנוסף, מפגינים חסמו מספר רב של כבישים ראשיים, ביניהם איילון והכביש לנתב"ג. מראות אלו צפויים לחזור במהלך היום בהפגנה שתתקיים מחוץ לכנסת ואם כך החל היום שכונה בידי מובילי המחאה כלא פחות מ"יום התנגדות לאומי", לא נותר אלא לקוות שייגמר בשלום.

מדברי אוחנה: ״הניסיון לחסום חברי כנסת מלהגיע לכנסת ולהצביע הוא-הוא הרמת יד על הדמוקרטיה. הדבר מתועב במיוחד כשעושים זאת לחברת כנסת שהיא גם אמא לילדה עם צרכים מיוחדים, המבקשת לקחת את ביתה למסגרת החינוכית. כך לא בונים גשרים, כך שורפים אותם. אני מצפה מכל מי שהדמוקרטיה הישראלית באמת יקרה לו — לגנות בכל פה את האלימות המבישה הזאת. כל חברי הכנסת שירצו להצביע יגיעו היום לכנסת ואף אדם לא ימנע את האפשרות הזאת. אני מצפה ממשטרת ישראל לא רק להרחיק מיידית כל פורע חוק המרים את ידו על הדמוקרטיה אלא גם להעמידו לדין במלוא החומרה״.

יאיר לפיד גינה את התנהגות המפגינים מחוץ לדלת ביתה של גוטליב וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מגנה בתוקף את המצור על ביתה של ח״כ טלי גוטליב, אם לילדה עם צרכים מיוחדים, ואת העובדה שלא איפשרו לה להוציא את הילדה למסגרת. זו אינה דרכנו. זו אינה דרכה של המחאה. שולח לטלי חיזוק ולבתה חיבוק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
חסימת כביש - הפגנה
צילום: פל צילומי אוויר
חסימת כביש - הפגנה
צילום: פל צילומי אוויר
צילום: פל צילומי אוויר

Back to top button