חדשות הארץמבזקים

חה"כ דורשת מהמפכ"ל: תפטר את השוטרים שפגעו בי

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית פנתה היום (שני) במכתב למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, באמצעות עו"ד אלעדי ויזל מארגון 'חוננו', בדרישה כי יפטר את השוטרים שפגעו לטענתה בגופה ובחסינותה הפרלמנטרית, ביניהם שני קצינים בכירים בדרגת סגן ניצב ורב פקד שהיו ממפקדי פינוי הכרם בשילה.

בין השאר נכתב בדרישה מהמפכ"ל כי "שוטר אשר מרשה לעצמו לתחוב את רגלו לבין רגליה של אישה אשר הוא כולא בין זרועותיו, וכן קציני משטרה אשר מרשים לעצמם לשלול את החסינות הפרלמנטרית של חברת כנסת, לכלוא אותה בצורה פוגענית ולהפעיל כלפיה כוח שלא כדין, אינם מתאימים לשרת מטעם מדינת ישראל בתפקיד המקנה כוח וסמכות".

לאור כך התבקש המפכ"ל "לעשות שימוש בסמכות המוקנית לו בפקודת המשטרה ולהורות על פיטוריהם לאלתר של השוטרים הנילונים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתחילת מכתבו מתאר עו"ד ויזל את האירוע: "מתוקף תפקידה כחברת כנסת ומכוח חסינותה הגיעה הח"כית לכרם המיועד להריסה וקראה לעצור את ההרס אשר לטענתה נעשה במחטף וללא הצדקה חוקית. בשלב כלשהו נעמדה הח"כית על השביל המוליך לתוך הכרם וחסמה את הדרך לטרקטור אשר עשה את דרכו פנימה. בעודה עומדת על השביל ניגש רפ"ק יאסר אסדי אל הח"כית וביקש כי תזוז הצידה על מנת שהטרקטור יוכל לעבור, אך הח"כית בחרה להישאר במקומה. לאחר זמן מה זזה הח"כית לשולי השביל. או אז קרא יאסר לשלושת הנילונים הנוספים ואמר להם לכתר את הח"כית. הנילונים כיתרו את הח"כית בזרועותיהם וסגרו עליה טבעת חנק אשר מנעה את תנועתה מהמקום וכמעט שלא אפשרה לא לזוז".

בהמשך התלונה טוען עו"ד ויזל, כי במהלך האירוע אף הפעילו השוטרים – סגן ניצב שחר יצחקי, רב פקד יאסר אסדי, השוטר שמואל אסולין ושוטר נוסף, כוח באופן בלתי חוקי בעליל, ובצורה משפילה ופוגענית שפגעה קשות בפרטיותה ובצניעות של הח"כית: "הפעלת כוח אשר שיאה היה בעת שאחד השוטרים נצמד אל הח"כית ותחב את רגלו לבין רגליה בצורה פוגענית, אשר לכל הפחות נחשבת כתקיפה אסורה ובנסיבות מסוימות יכולה להיחשב כהטרדה מינית".

בנוגע לפגיעה המינית שחוותה הח"כית נכתב כי: "השוטרים לא הסתפקו בכליאת הח"כית בין זרועותיהם, אלא אף הרהיבו לעשות וכשביקשה היא לחמוק מטבעת החנק, מחצו הם את גופה בין שכמותיהם. שיאה של התקיפה התרחש עת הייתה הח"כית מחוצה בין שכמותיהם של השוטרים, כאשר את פלג גופה העליון היא הצליחה לחלץ מטבעת החנק, אך גפה התחתון עדין בתוכו. בשלב זה אחד השוטרים נצמד אל גופה ותחב את רגלו אל בין רגליה של הח"כית", תיאר ויזל.

"כפי הנחזה בתיעוד וכפי הניתן לשמוע בו אף מפקדו של השוטר נדהם ממה שראו עיניו, וישר כשהבין מה עושה הפקוד שלו הוא צעק לו: "לא לא לא לא! מה אתה עושה"!?" וארשת זעזוע עלתה על פניו", הוסיף עורך דינה של חברת הכנסת.

"כאשר אדם תוחב את רגלו אל בין רגליה של אישה ללא שקיבל אישור והסכמה לכך, הדבר הינו מעשה חמור ופוגעני אשר מהווה לכל הפחות תקיפה עם אספקט מיני, ובנסיבות מסוימות עשוי להיחשב אף כהטרדה מינית", תיאר ויזל את חומרת מעשיהם של השוטרים.

בסיום המכתב, מתח העו"ד ביקורת חריפה על התנהלות השוטרים: "לא יתכן כי קצינים במשטרת ישראל ירשו לעצמם לזלזל בצורה בוטה בזכויות חשובות ולפגוע כך בחברת כנסת. התקיפה-הטרדה אשר חתמה את האירוע לא הייתה מתרחשת לולי מסכת ההפרות והפגיעות אשר קדמו לה ואשר הווה את רוח המפקד מאחורי כל ההתנהלות המתוארת", תקף. וכאמור חתם ויזל את הדרישה בפיטורי השוטרים לאלתר.

מעו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו נמסר בתגובה: "מדובר באירוע מזעזע בו נחצו כל הקווים האדומים. שוטרים הרומסים בפרסיה את הוראות החוק תוך זלזול בוטא בחסינותה, בכבודה ובצניעותה של חברת כנסת, אינו דבר שיכול לעבור על סדר היום. האופן הברוטאלי בו פעלו השוטרים כנגד חברת הכנסת משקף את רוח המפקד אשר הנחתה את פעילות הריסת הכרם, ואשר הובילה לאלימות רבה כלפי המתיישבים אשר נכחו במקום. אנו מצפים ממפכ"ל המשטרה לפטר באופן מידיי את השוטרים שפגעו בחסינותה וצניעותה של חברת כנסת".

לימור סון הר מלך
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

תגובה אחת

  1. התנהגותה הפריעה לפעילות חוקית. יש למצוא דרך לסלקה מהכנסת.
    אין לגעת בשוטרים.

Back to top button