צרכנות

מתי מומלץ לבצע טיפול עונתי לרכב?

קרדיט תמונה FREEPIK

אחד הטיפולים המוכרים ברכבים הוא טיפול עונתי לרכב אשר מתבצע לפני החורף. רוב האנשים מבצעים את הטיפול הזה באופן די ברור אך אינם יודעים שזהו טיפול מומלץ על ידי יצרני הרכבים. רוב האנשים מבצעים את הטיפול הזה לצורכי בטיחות, עם זאת יצרני הרכב דואגים לא רק לבטיחות של הנוהגים ברכב אלא גם לתקינות הרכב בזמנים של חורף. למה זה טיפול חשוב ומשמעותי? על כך נדבר במאמר הבא

החשיבות של טיפול עונתי לרכב

למה טיפול עונתי לרכב הוא חשוב? מאחורי הטיפול העונתי עומדת עונת החורף אשר מביאה עמה כבישים חלקים מאוד ועליהם נוסעות מכוניות עם צמיגים שנשחקו היטב על האספלט החם בעונת הקיץ. חשוב להבין, כל נסיעה ברכב מתבססת על צמיגים עם חריצים שיש להם אחיזה טובה על אספלט הכביש, ככל שהאחיזה על הכביש טובה יותר, כך הנסיעה ברכב בטיחותית יותר. בקיץ של ישראל הכבישים לוהטים והחיכוך של הצמיגים עם האספלט החם גורם לחריצים שלהם להישחק ולהפוך להיות לחלקים. ככל שהם הופכים להיות חלקים יותר כך האחיזה על הכביש מצטמצמת ובחורף כאשר הכבישים חלקים מהגשם הצמיג החלק עשוי לאבד אחיזה ולהגיע למצב של החלקה. לכן הדבר הראשון שבודקים בטיפול עונתי לרכב הוא מצב הצמיגים במידה והצמיגים אינם תקינים, יחליפו אותם בטיפול הזה.

אילו עוד רכיבים מחליפים בטיפול עונתי?

אם אתם מגיעים לטיפול אצל מוסך מומלץ בירושלים,  מעבר לצמיגים שיבדקו ויוחלפו בהתאם לצורך, יבדקו רכיבים נוספים בניהם: הווישרים שבדרך כלל מתקלקלים בכל שנה מחדש, תקינות מראות ותקינות אורות שחשובים מאוד בנסיעה חשוכה ומעורפלת בחורף. לכל אלו יש משמעות גדולה על הבטיחות שלכם ולכן אין להקל בכך ראש. יש לבצע את הבדיקה קצת לפני החורף ולהחליף מה שצריך בכדי לנסוע באופן בטיחותי. לאחר החורף, אין צורך לעבור בדיקה כזו שוב ולמעשה מספיקים הטיפולים הרגילים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האם יהיו פעמים שלא יהיה צורך בהחלפה של רכיבים?

בהחלט! לעיתים אין צורך בהחלפה של הרכיבים, הכל מתבצע בהתאם לצורך. עובדי המוסך יבחנו היטב את הרכיבים השונים ואם הם תקינים, אז ברור שאין סיבה להחליף אותם. יש צורך בהחלפה רק אם הם מסכנים את הבטיחות שלכם. במידה וזה לא המצב, הרי שאין כל בעיה לבצע את ההחלפה בטיפול הבא או באחד הטיפולים שאינם קשורים בהכרח לטיפול העונתי, רק חשוב מאוד להיות במעקב ולוודא שהם תקינים.

 

Back to top button