צרכנות

חוות דעת דר גלית מטצקי על השתלות שיניים ביום אחד – האם אפשרי?

חוות דעת דר גלית מטצקי על אפשרות השתלות שיניים ביום אחד, האם הדבר אפשרי? מה הן היתרונות והחסרונות של ההליך?

איך אפשר לעשות השתלות שיניים ביום אחד? ד"ר גלית מטצקי חוות דעת בנושא:

אם הייתם אומרים לרופאי השיניים עד לפני מספר שנים שניתן יהיה לבצע השתלות שיניים ביום אחד, כנראה שהיו מרימים גבה. כיום טיפולי השיניים מתקדמים מאוד בדגש על השתלות שיניים באמצעות שתלים דנטליים.
דר' גלית מטצקי מסבירה שמחסור חלקי בשיניים ועד אובדן מלא של השיניים פוגעים באיכות החיים בצורה ניכרת, בראש ובראשונה בתפקוד היומיומי: קשיים בדיבור ובלעיסת אוכל ובנוסף אובדן השיניים מהווה פגיעה אסתטית שמשפיעה מאוד על מצב הרוח ומבנה האישיות של האדם.
עם השיפור הטכנולוגי בתחום השתלות השיניים, התפתחה פרוצדורה ששינתה את כללי המשחק, השתלות שיניים ביום אחד, השתלה מיידית באמצעות עקירת השן או התקנה באזור אובדן השן, באותו היום תקבלו שתל דנטלי וכתר זמני שלאחר מספר חודשים יהפוך לכתר קבוע.

למי מתאים השתלת שיניים ביום אחד? ד"ר גלית מטצקי, רופאת שיניים בכירה עם ניסיון רב שנים בהשתלות שיניים, עונה על השאלה הנפוצה בקרב המטופלים ומספקת חוות דעת: "נדרשת בדיקה וחוות דעת מקצועית של רופא שיניים על מנת להעריך את המצב ולהתאים את תכנית הטיפול. חייבים להבין האם המצב של המטופל מאפשר טיפול מורכב שמתבצע במהירות שכזו, שיטה הזו מחייבת לעיתים עקירות ושימוש בשתלים ארוכים ומוטים יותר מהשתלים האחרים – קיים סיכוי לפיתוח מחלות סביב השתלים וכן אחוז גדול יותר לדחיית השתל, לכן חייבים להיות מודעים למכלול השיקולים ולהבין האם זהו הטיפול האידיאלי למטופל. אם המטופל סובל מבעיית חניכיים, בעיות רפואיות שונות או גורמי סיכון נוספים, ייתכן שהטיפול לא יתאים".

לפני השתלת השיניים מבקשים חוות דעת, דר גלית מטצקי מסבירה את הסיבה!

קבלת שיניים ביום אחד זה דבר שבהחלט נשמע טוב, יתרון משמעותי הוא זמן הטיפול הקצר, גם אם הכתרים הקבועים יגיעו עוד מספר חודשים. במצב של טיפול שיניים ביום אחד לא תצטרכו להשתמש בתותבת ותוכלו לחזור לשגרה מלאה תוך זמן קצר.
יחד עם זאת, מומחי שיניים רבים מתייחסים להשתלת שיניים תוך יום אחד כטיפול משמעותי ללסת, מטופלים בעלי גורמי סיכון ומחלות שונות לא יקבלו לרוב המלצה לטיפול שכזה.

דוקטור גלית מטצקי מדגישה "טרם בחינת סוג הטיפול יש לאבחן בצורה מדויקת, המטופלים מקבלים חוות דעת מלאה שהיא למעשה תכנית מדויקת לשיקום השיניים, הניסיון משחק פה תפקיד וכך גם השיטות שמבוצעות במרפאה. לאחר טיפול השתלת שיניים ביום אחד יש להקפיד על תזונה מתאימה בתקופת קליטת השתלים וחשוב לא פחות שמירה על היגיינת פה באופן יומי ומוקפד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button