מבזקיםפוליטי / מדיני

"אתה מבין אהרון ברק? נציגי העם הכריזו על מדינה יהודית"

יו"ר מפלגת נעם, סגן השר ח"כ אבי מעוז התייחס הערב (שני) במליאת הכנסת להתפרעויות לטענתו, של מחנה השמאל לקראת ההצבעה על הרפורמה במערכת המשפט.

בפתח הדברים אמר סגן השר מעוז: "התקבצנו לארץ מכל קצוות תבל. קיבלנו על עצמנו להתנהל על פי רצון הרוב. ככה זה היה מימיה הראשונים של המדינה. ההסכמה שאיפשרה את הקמת המדינה ושמחזיקה אותנו כחברה מתפקדת זו צורת משטר שבה הרוב קובע, זו שהתחלתם לקרוא לה בהנדסת תודעה 'דמוקרטיה דקה'. כדי להכשיר את הכפייה של שלטונכם והערכים שלכם על העם המצאתם מושג חדש: 'דמוקרטיה מהותית'. כששלטון הרוב ירה על אלטלנה לא שברנו את הכלים. כששלטון הרוב, שהושג בשוחד מיצובישי, הביא לכאן את מחבלי אש"ף במסגרת הסכמי אוסלו, לא שברנו את הכלים. כששלטון הרוב של שרון, שהפר את הבטחותיו, גירש את מתיישבי גוש קטיף ועקר את עם ישראל מאותו חבל ארץ, לא שברנו את הכלים. וכששלטון הרוב בממשלה הקודמת החליט לשנות את הרכב הוועדה למינוי דיינים והוסיף לה שר מהממשלה, כלומר גורם פוליטי, לא שברנו את הכלים, כי זו הדרך היחידה להמשיך להתקיים פה יחד."

"אבל אתם שוברים את הכלים, מסיתים, מאיימים במלחמת אחים, חוסמים כבישים, פוגעים בילדה עם צרכים מיוחדים, גונבים טנק, ועוד פורסים עליו את מגילת העצמאות. מה כתוב במגילת העצמאות? כתוב בה ש"בארץ-ישראל קם העם היהודי. לא ערביי יו"ש והמסתננים מאפריקה, ששופטי בג"צ מעדיפים את רווחתם על פני רווחת אזרחי המדינה. מוזכרת בה הזכות על כל הארץ, זכות שהוכרה בהצהרת בלפור ובמנדט מטעם חבר הלאומים. זכות ששופטי בג"צ לא מכירים בה, אלא רואים בנו כובשים זרים בארצנו. כתוב בה ש"חברי מועצת העם, נציגי הישוב העברי והתנועה הציונית … מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית"." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "אתה מבין אהרן ברק? נציגי העם היהודי הכריזו על מדינה יהודית. לא על מדינת כל אזרחיה או כל מסתנניה. מודגש בה שאחרי מועצת העם הזמנית יבואו "השלטונות הנבחרים והסדירים של המדינה בהתאם לחוקה שתיקבע על-ידי האספה המכוננת הנבחרת". מדהים. השלטון הוא בידי הנבחרים. כלומר בידי הכנסת. מין דמוקרטיה מוזרה כזאת של שלטון הרוב ולא של שלטון האליטות, וכמו שהסביר בן גוריון שנה לאחר מכן בוועדת חוקה – "כאשר וייצמן מטיל פתקא, הפתקא שלו שווה בדיוק כמו פתקא של מנקה ארובות". לא יעזור לכם. ישראל נוסדה כמדינה יהודית בעלת שיטת משטר דמוקרטית, ואנחנו נדאג שכך היא אכן תהיה".

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button