מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: "זה הדבר היחיד שבאמת מפחיד את הממשלה הזאת בתוך התהליך הדורסני"

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד, השתתף היום (שלישי) בוועידת האנשים של ידיעות אחרונות ו-Ynet והתייחס להעברת החוקים הראשונים במסגרת הרפורמה המשפטית.

בפתח דבריו אמר לפיד: "זה בוקר עצוב, קשה, מורכב ומבשר רעה. זו ממשלה שמתנהגת כאילו הם כבר דיקטטורה, הם רק צריכים רק לעשות את החלקים הטכניים בדרך. אם אנחנו לא נתעשת כמדינה זה יהיה גרוע אפילו הרבה יותר. מה שאנחנו צריכים זה שבשבת הקרובה יהיו פה ההפגנות הגדולות בתולדות המדינה, כי זה הדבר היחיד שבאמת מפחיד את הממשלה הזאת בתוך התהליך הדורסני."

"כל מה שהם אומרים על הידברות הוא שקר גס ובוטה. לא מעניין אותם הידברות. הם אומרים הידברות, הידברות כי הם מבינים שזה פופולרי בקהל שלהם וממשיכים. היום ועדת חוקה של רוטמן יושבת להמשיך לקדם חוקים, מחר הם שמים את פסקת ההתגברות על שולחן הכנסת ומעלים להצבעה בקריאה טרומית. אין להם שום עניין בהידברות. הדבר היחיד שמפחיד אותם זה המחאה וההתלכדות הזאת של אנשים שאומרים אנחנו לא מוכנים שמדינת ישראל תקרע לגזרים, אנחנו לא מוכנים שהכלכלה תיפגע אנושות, אנחנו לא מוכנים שהביטחון והיחסים המיוחדים עם ארה"ב יוכחדו על ידי חבורה אלימה ודורסנית." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "אני אגב מאמין שאפילו בימין, אצל הליכודניקים בטח, יש קבוצה גדולה מאוד של אנשים שאומרים מה הולך פה. זה שניצחתם בבחירות לא אומר שמותר לכם לבטל את הדמוקרטיה הישראלית. הדבר האחרון שהעליתי בדעתי שהלכתי לחיים פוליטיים זה שאני אצטרך להיאבק על עצם הרעיון שישראל תישאר דמוקרטיה. היום אני מנהל את כל זמני, לילותיי וימי במלחמה על זה שישראל תישאר דמוקרטיה, מפני שאם לא ננהל את המלחמה הזאת ואם ניתן להם להמשיך בדרך שבה הם פסעו אתמול בלילה, ישראל בעוד כמה חודשים לא תהיה יותר מדינה דמוקרטית. אני רוצה לחיות במדינה דמוקרטית ואני רוצה שהילדים שלי יחיו במדינה דמוקרטית. מעבר לזה, עם ישראל לא יהיה עם אחד אם הם לא יעצרו. זה לא נתניהו בשלטון, הוא חלש, ואנשים צעירים קיצונים ונחושים ממנו מנהלים את העניינים. היות והימין הקיצוני עלה לשלטון בפעם הבאה המרכז הוא זה שינצח בבחירות."

יאיר לפיד
צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

2 תגובות

  1. אם הממשלה היתה פחדנית כמוך החקיקה לא הייתה עוברת בקריאה ראשונה ברוב של 63!! חכי״ם!

  2. אם הממשלה היתה פחדנית כמוך החקיקה לא הייתה עוברת בקריאה ראשונה ברוב של 63!! חכי״ם!

Back to top button