חדשות הארץמבזקים

לרגל יום המשפחה אירחה רעיית נשיא המדינה את משפחות ובוגרי האומנה בישראל

רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג אירחה היום, (שלישי) לכבוד יום המשפחה, את משפחות ובוגרי מערכת האומנה בישראל. באירוע נכחו גם שר הרווחה, יעקב מרגי, ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, מנכ"ל מכון סאמיט, יוני בוגט, ונציגי עמותת 'מטב', עמותת 'אדנמ', עמותת 'סאמיט', עמותת 'אור שלום' ועמותת 'שחר' העוסקות באומנה בישראל.

רעיית נשיא המדינה פתחה את האירוע ואמרה: "אנחנו גאים מאד ובעיקר מתרגשים מאד, מכך שהשנה, בחרנו כאן בבית הנשיא לציין את יום המשפחה יחד עם משפחות האומנה – משפחות מעוררות כבוד, מרחיבות לב. קשה למצוא מילים שיטיבו לתאר את מידת הנתינה והנדיבות הנדרשות, כדי לפתוח את דלת הבית ואת דלת הלב, ולהכניס פנימה ילדה או ילד, נער או נערה. לא ניתן לתאר את היכולת להרחיב את גבולות האינטימיות המשפחתית, את פריסת הזרועות, ועם כל האתגרים – להתמסר לתפקיד, לחבק, להיות למענם, באופן מעורר השתאות."

לאחר מכן הוקרן בפני הנוכחים הסרט "ילדים על תנאי" המגולל את סיפורם של בני נוער בסיכון, אשר הוצאו בילדותם ממשמורת ההורים והועברו למסגרת של משפחות אומנה. הסרט מלווה את השלושה בגיל 18 לקראת סיום השנה האחרונה לאומנה ובמהלך שנת העצמאות הראשונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתום הצפיה בסרט רעיית הנשיא אמרה בהתרגשות: "הסרט הזה נחקק בלבי, הנתינה שלכם וטוב הלב שלכם הם מגדלור זוהר לחברה שלנו. בזכות המגדלור הזה, אנחנו ממשיכים להפליג, בדרך לחברה מתוקנת יותר חברה שיש בה רדיפת טוב, הושטת יד, והוספת אור. הלוואי שרק תמשיכו כך, ברגישות ובאומץ. תודה לכולכם."

לאחר מכן התקיימה שיחה פתוחה עם בני נוער שגדלו אצל משפחות אומנה. בין חברי הפאנל שיתף באומץ את סיפורו האישי מלאכי כהן, בן 19: "האומנה לדעתי היא מעין מקום שנותן את העוגן שיהיה לך תמיד ברגעים הקשים, תומך בכל בחירה שלך, מקום שמלווה אותך לכל החיים, שנשאר לך בלב, גם אם הסתיימה האומנה. יש לה חשיבות כל כך גדולה. מבחינתי הקשר עם המשפחה הביולוגית שלי באומנה היא מעין מקום שכל אחד חייב שיהיה לו, מקום בחיים שהוא ירגיש שלם. הקשר בין שתי המשפחות צריך להיות שלם אחרת זה לא זה, לכן כשיש לך מקום שלם אתה רוצה להרגיש שאתה חייב לשמור על קשר או להיות נאהב ואוהב עם שתי המשפחות.״

שר הרווחה והביטחון החברתי, ח"כ יעקב מרגי: "יום המשפחה הוא יום מיוחד, יום בו אנו מוקירים את הסביבה הקרובה של כל אחד ואחת מאיתנו, ממנה אנו שואבים את הכוח, את הביטחון, את היציבות, את המוגנות, את החום והאהבה. אני מודה לכם, משפחות אומנה יקרות – פתחתן את ביתכם ואת ליבכם לילדים ובני נוער, שלא זכו לקבל את המעטפת האופטימלית בביתם. אתם, מעניקים להם מידי יום חוויה משפחתית, סביבה תומכת ואוהבת, תחושת שייכות, תחושה שיש מי שדואג להם, שיש מי שרוצה שיהיה להם טוב. ההקרבה שלכם והנכונות לעמוד באתגר מורכב ולעתים המציאות כלל לא פשוטה אינה מובנת מאליה.

רעיית הנשיא מאחרת משפחות אומנה
צילום: בית הנשיא

Back to top button