מבזקיםמשפטי/פלילי

אושר בטרומית: תוארך תקופת ההתיישנות על עבירות מין בקטינים

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון – הארכת ההתיישנות בעבירות מין בקטינים), התשפ"ג-2022 של חבר הכנסת אליהו רביבו. בהצעה תמכו 27 חברי כנסת ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט.

מוצע לקבוע כי תקופת ההתיישנות בעבירות מין במשפחה ובידי אחראי על חסר ישע וכן בעבירות מין שנעברו בקטין גם על ידי מי שאינו בן משפחה או אחראי על חסר ישע, בהתאם לסעיף 354 לחוק העונשין, תחל מיום שהגיע הנפגע לגיל חמישים במקום עשרים ושמונה כקבוע בחוק כרגע. עם זאת, ההחלטה על הגשת כתב אישום בחלוף עשר שנים ממועד ביצוע העבירה תישאר בידי היועץ המשפטי לממשלה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "התיקון נועד לבטא את ההכרה של המחוקק בקשיים האינהרנטיים והאובייקטיבים שבפניהם ניצבים הקורבנות בבואם לדווח על עבירות מין במשפחה בחלוף שנים רבות. קורבן עבירת מין במשפחה מתמודד עם מנגנון הבשלה מורכב, בעל מספר שלבים, בטרם יוכל לפנות בהגשת תלונה. לעיתים מדובר בנסיבות שבהן נדרש תהליך של עשרות רבות של שנים כדי להשתחרר מהתלות הגדולה בבן המשפחה או באחראי עליו אשר פגע בו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב כי "בבסיס ההצעה עומדת התפיסה כי לחברה עניין רב בהעמדה לדין של בני משפחה שהתעללו מינית בילדים ושל אדם האחראי על חסר ישע שפגע בו. זאת בשל חשיבותם של הערכים המוגנים שבהם מדובר ובשל הנזק הרב שנגרם מניצול פערי הכוחות, האמון והתלות של מערכת היחסים הראשונית והבסיסית ביותר בחייו של כל אדם וזריעת הרס חסר תקנה".

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

Back to top button