כלכלהמבזקים

הצעת החוק של ש״ס עברה פה אחד: תוקם "הרשות הלאומית למאבק בעוני"

מפלגת ש״ס העלתה הצעת חוק להקמת ׳הרשות הלאומית למאבק בעוני׳ ולפני זמן קצר (רביעי) הוא אושר בקריאה טרומית במליאת הכנסת, בתמיכת 50 חברי כנסת מכל סיעות הבית.

שר הרווחה, יעקב מרגי במליאה: ״זה יום של בשורה גדולה למדינת ישראל. חוץ מש״ס אף אחד לא שם את נושא העוני במרכז השולחן. שנים ניסינו ליישם אותו וברוך ה׳ אנחנו עכשיו מצליחים. נמשיך לדחוף ליישום הרשות מול כל משרדי הממשלה״. 

ח"כ משה ארבל ממציעי החוק: "מבחינתי זו התגשמות החזון של מדינה יהודית. 'ומבשרך אל תתעלם'. כולנו מחויבים למיגור העוני ולצמצום פערים בחברה. הרשות הזו היא גם השקעה טובה. כל שקל שיביא לצמצום העוני יכניס הרבה כסף למדינה. אני מברך את תנועת ש"ס בראשות היו"ר הרב דרעי על היוזמה והשליחות בנושא החשוב הזה". 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח״כ ינון אזולאי, ממציעי החוק: ״זה יום היסטורי ויום נדיר של הסכמה בין קואליציה לאופוזיציה. יושבות עכשיו אלפי משפחות עניות ומחכות ל׳חכות׳ הללו שיוציאו אותן ממעגל העוני. ביציע יושבים אנשי ׳פתחון לב׳ ועמותות אחרות. הן יודעות כמה ילדים הולכים לישון רעבים. עשינו היום מה שלא הצלחנו לעשות שנים״. 

יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי אמר השבוע בישיבת הסיעה: ״אני מברך על הצעד בראשון של הקמת הרשות הלאומית למלחמה בעוני. זו אחת ההבטחות המרכזיות שלנו בבחירות. לצד ה׳דגים׳ שהם כרטיסי המזון, הבטחנו ׳חכות׳ ותמריצים. מדובר בהמלצות המרכזיות של ועדת אללוף שמתכללת את כל משרדי הממשלה הרלוונטיים למאבק בנושא. הרשות למלחמה בעוני מתכללת ונותנת מענה לכל הגורמים לעוני. מגיל אפס – מחינוך, תעסוקה, רווחה וכל נושא ונושא. עשינו את הצעד הראשון ואנחנו נפעל שהחוק יאושר סופית״.

אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

2 תגובות

  1. תפסיקו עם הביורוקרטיה שלכם : הצעת חוק , הקמת ועדה , ועדת יועצים . תתחילו לעבוד

  2. תפסיקו עם הביורוקרטיה שלכם : הצעת חוק , הקמת ועדה , ועדת יועצים . תתחילו לעבוד

Back to top button