מבזקיםפוליטי / מדיני

ברקע צרחות חברי האופוזיציה: 'חוק החמץ' אושר בקריאה טרומית – "אתם בושה לעם ישראל"

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק זכויות החולה (תיקון – הכנסת מזון למוסדות רפואיים בחג הפסח), התשפ"ג-2023 של חברי הכנסת משה גפני, יעקב אשר ויצחק פינדרוס, אליה הוצמדו הצעות דומות של חברי הכנסת יוסף טייב, אוריאל בוסו, ינון אזולאי וישראל אייכלר. בהצעה תמכו 60 חברי כנסת אל מול 49 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תדון בה.

מוצע לקבוע כי בתקופת חג הפסח לא יוכנס ולא יוחזק במוסד רפואי (למעט מוסד רפואי שלא מציג את עצמו ככשר) חמץ או כל מזון אחר אלא לפי הוראות מועצות הרבנות הראשית. מוצע לקבוע כי מנהל המוסד רשאי להסמיך עובד למניעת הכנסה או החזקה של מזון כאמור.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לפי סקרים ומחקרים שנעשו בישראל, חג הפסח נחשב כחג חשוב ביותר בחגי ישראל, בקרב כל סוגי האוכלוסייה, כאשר רובו הגדול של העם היהודי, חוגג את חג הפסח ומקפיד על שמירת איסור אכילת חמץ בפסח, דתיים, מסורתיים וחילוניים. במשך עשרות שנים, בתי החולים בישראל בהם ניתן שירות לציבור הרחב, לא אפשרו הכנסת חמץ בתקופת חג הפסח, וזאת כדי לאפשר לחולים לשמור על הכשרות בחג הפסח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כנגד ההוראה והסטטוס קוו שנהג במשך עשרות שנים שלא להכניס חמץ בפסח לבתי חולים, הוגשה עתירה לבג"ץ. בסוף אפריל 2020, פסק בית המשפט העליון בדעת רוב, שאין לבתי החולים סמכות בחוק, לאסור הכנסת חמץ לבתי החולים. לאור האמור, מוצע לקבוע, איסור על החזקת או הכנסת חמץ בחג הפסח לבתי חולים. הוראה זו לא תחול על בתי חולים במגזר שאינו יהודי שאינם מחזיקים בתעודת כשרות כל השנה".

במהלך הדיון התפתחה מהומה במליאה, וחברי האופוזיציה קראו "בושה", גם בזמן ההצבעות. ח"כ דודי אמסלם שנשא דברים מעל הדוכן, הגיב לקריאות ואמר: "אתם יכולים להתפוצץ ולצרוח – כל עוד עם ישראל לא מחובר למסורת זו שאלה של זמן עד שהמדינה לא תתקיים. אתם בושה לעם ישראל".

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

3 תגובות

  1. ומי בדיוק יאכוף את זה שמעתם על לאפה כשרה אייך תבחינו יש לכם מכשיר שבודק חלם!!!

  2. אמסלם חזר לנבוח כשקיבל תפקיד דווקא אהבתי אותו שקט בריון שכונתי!!!

  3. אמסלם חזר לנבוח כשקיבל תפקיד דווקא אהבתי אותו שקט בריון שכונתי!!!

Back to top button