מבזקיםצבא וביטחון

גורמים ביטחוניים: החשש להסלמה רחבה יותר אכן קיים

"החשש להסלמה רחבה יותר בחזית הדרומית אבל בעיקר בערים ובאיו"ש קיים וגובר מרגע לרגע" כך אמרו הבוקר (חמישי) גורמים ביטחוניים עימם שוחחנו. ההערכה היא אמנם שהירי מהרצועה היה ניסיון לחמם גזרה ותגובה של ארגוני הטרור הפלשתינים לפעולה של צה"ל בשכם אבל , מוסיפים הגורמים, ברצועה יש לחץ על החמאס להסכים לפעולה רחבה יותר נגד ישראל ולחץ זה כבר זוהה על ידי גורמי המודיעין.

בנוסף ניסיון הפיגוע במעלה אדומים הבוקר ממשיך את רצף הפיגועים שכבר הפך לריטואל קבוע בחודשיים האחרונים. ההערכה הנוספת כעת היא שיתגברו גם פיגועי הירי באיו"ש וייעשה ניסיון גם לבצע פיגועים לא רק בירושלים אלא בערים נוספות כשהחשש הנוסף המתווסף הוא שפעולות יחידים, אותן קשה לצפות, יגיעו לערים ברחבי ישראל.

נזכיר כי שש רקטות שוגרו הלילה (בין רביעי לחמישי), סמוך לשעה 04:00, מרצועת עזה לשטח ישראל, מערכת כיפת ברזל יירטה חמש מהרקטות ואחת נוספת נפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים בגוף.
בתגובה צה"ל ביצע תקיפות של מספר נקודות בצפון ומרכז הרצועה. הירי מהרצועה הגיע בתגובה, על פי גורמים פלשתינים, למבצע של צה"ל בשכם שבו נהרגו 11 פלסטינים – רובם מחבלי "גוב האריות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מבצע בשכם - לוחמים
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button