מבזקיםמשפטי/פלילי

דרישה לחקור סוהר שחשוד בתקיפת עצור

ארגון חוננו הודיע לפני זמן קצר (חמישי) כי הוא דורש לפתוח בחקירה נגד סוהר שלטענת הארגון התקבלה תלונה נגדו כי תושב השומרון שהיה במעצר. על פי הארגון תושב השומרון מאיר אטינגר אשר נעצר בתחילת השבוע לאחר שתועד מתווכח עם חיילים טוען כי הותקף במעצר בידי סוהר: "הוא סובב לי את האוזן והפיל אותי לרצפה ואמר לי ששב"ס נמצא מעל בימ"ש".

בדיון בבקשה להאריך את מעצרו בבית המשפט סיפר אטינגר כי: "ביקשתי להכניס לתא ספר אותו הבאתי עימי, הסוהר סרב. לאחר מכן, הגיע מפקד בכיר יותר וגם ממנו ביקשתי להכניס את הספר וסורבתי. הסוהר כעס שפניתי למפקד שלו, הכניס אותי לחדר ודרש ממני לעשות עלי חיפוש בהפשטה מלאה, הוא דרך לי על הרגל, סובב לי את האוזן, הפיל אותי לרצפה, משך לי בבגדים ואיים כי יכה אותי באגרופים וישלח אותי לבית חולים", תאר אטינגר. אטינגר סיפר עוד כי לאחר התקיפה אמר לו הסוהר כי אין טעם שיגיש תלונה על מעשיו כיוון שלדבריו – "שב"ס נמצא מעל בג"ץ".

בעקבות האירוע פנה עו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו למשטרה והגיש תלונה על תקיפתו של אטינגר. בנוסף דרש עו"ד ויזל לתפוס את המצלמות מבית המעצר במגרש הרוסים אשר תיעדו את האירוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד משה פולסקי מחוננו המייצג את אטינגר תקף את שב"ס ואמר: "מדובר בפשע בחסות החוק. הדבר אינו מתקבל על הדעת, כי עצור, שלטעמנו כלל לא היה מקום להורות על המשך מעצרו, יותקף באלימות ע"י אנשי שב"ס. אין לנו אלא ציין את דברי בית המשפט העליון כי: "…כתלי בית הסוהר אינם "חור שחור נורמטיבי", שמעבר לחומותיו אין זכויות ואין מגן. נהפוך הוא, האסיר – אשר לו כמובן חובות התנהגות במאסר – נתון במשמורתה של המדינה, והיא נושאת לגביו באחריות מוגברת…". מדינה ישראל כשלה פעמיים. הן בהוראה על מעצרו של מרשי, והן בכך שאפשרה לו להיות קרבן לאלימות מצידו של סוהר אלים שמקומו מאחורי סורג ובריח ולא בתור סוהר אלא בתור אסיר".

משירות בתי הסוהר טרם התקבלה תגובה.

אילוסטרציה. צילום: שירות בתי הסוהר

3 תגובות

Back to top button