מבזקיםפוליטי / מדיני

"הלב עוד שם": ראש מועצת שומרון סיפר בדמעות בדיון בוועדת חוץ וביטחון

לאחר היום ההיסטורי בכנסת, בו עברה בקריאה טרומית הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, החלה ועדת חוץ וביטחון לדון בהצעת החוק לפני ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית. כזכור, הצעת החוק עברה ברוב של 62 מול 36. מדובר ביוזמת הצעת החוק של ח"כ יולי אדלשטיין והשרה אורית סטרוק, בדחיפתו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מגורש משא-נור בעצמו.

היום ראש מועצת שומרון יוסי דגן, הגיע לדיונים בוועדה ושיתף במלחמה שלו לביטול חוק ההתנתקות הנפשע. "אני באתי הנה כמגורש משא-נור, והלב עוד שם", פתח דגן את דבריו, תוך שהוא מדגים כי על ידו הוא עונד צמיד כתום כאות מחאה, "אם לא אשוב לשם, אז כמו חנן פורת אקבר עם הצמיד הזה". דגן ציין את המחיר הכבד ששילמה מדינת ישראל בעקבות חוק ההתנתקות, "יותר מ-90% מהפיגועים יוצאים מצפון השומרון בין שכם לג'נין. איפה שיש התיישבות אין טרור".

דגן שיתף על המאבק לביטול חוק ההתנתקות אך המאבק נכשל והגירוש יצא לפועל. "הדברים ברורים, החוק בכל מקרה הוגשם לצערנו. הגירוש קרה – יש פיגועים בכל המרכז כבר שנה", דגן לא עמד בכאב וקרא בדמעות מעל שולחן הדיונים: "יש לבטל את החוק הנפשע הזה – ברגישות ובנחישות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנחנו ניצחנו" קרא דגן, "אנחנו ניצחנו. והחרפה הזו שצולמו עמדו בפינוי 150 ערבים צוהלים, ובפינוי חומש שומעים אותם קוראים 'כל הכבוד לצה"ל' זה בזיון. אני יודע שעכשיו הצדק ינצח, המוסר ינצח ועם ישראל ינצח. אני קורא ליושב ראש לא למרוח את הזמן ולהעביר את הצעת החוק בהקדם".

מתוך חשבון הפייסבוק של ערוץ הכנסת
ועדת חוץ ובטחון - יולי אדלשטיין
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button