חדשות הארץמבזקים

החברה הודתה בכל ההפרות שבגינן הוטל עליה עיצום כספי בסך כ-6 מיליון ש"ח

בחודש אוגוסט 2022 הטיל המשרד להגנת הסביבה, עיצום כספי בסך 6 מיליון שקל על חברת נשר – מפעלי מלט ישראליים מרמלה, בגין חריגות מערכי הפליטה וזיהום האוויר. החברה עתרה כנגד המשרד.

פעולות המשרד בנושא האכיפה והטלת העיצום קיבלו היום חיזוק משפטי: בדיון שנערך היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים בפני השופט אלי אברבנל בעתירה שהגיש מפעל נשר כנגד העיצום הכספי שהטיל המשרד, המפעל הודה בהפרות ומשך את העתירה בהמלצת השופט. העיצום שולם במלואו.

את המשרד להגנת הסביבה ייצגו עו"ד יואל פוגלמן מפרקליטות מחוז ירושלים ועו"ד זוהר שקלים, היועצת המשפטית של מחוז מרכז, המשרד להגנת הסביבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המשרד להגנת הסביבה הטיל את העיצום הכספי לאחר שבדיגומי פתע שקיים המשרד בארובות המפעל נמצאו חריגות מהערך הקבוע של המזהם חלקיקים בהיתר הפליטה. נוסף על כך, במהלך שנת 2019 נתגלו במערכות הניטור הרציף של המפעל המופעלות לדרישת המשרד חריגות מהערך הקבוע למזהמי כספית ותרכובותיה במספר מקרים שונים. לנוכח זאת, פתח מחוז המרכז של המשרד להגנת הסביבה בהליך אכיפה לחברה וקיים שימוע למנהליה.

חלקיקים יכולים להיות חומרים נוזלים או מוצקים המרחפים באוויר, ולהם מקורות טבעיים או מלאכותיים מעשה יד אדם כמו מפעלי תעשייה. ההשפעה על הבריאות של חשיפה לחלקיקים קשורה ישירות למקור החלקיקים, לגודלם ולהרכבם הכימי. כספית היא מתכת כבדה ורעילה, בעלת יכולת העברה למרחקים ארוכים ויציבות סביבתית המאפשרת לה שרידות גבוהה. כספית עלולה להצטבר במערכות אקולוגיות, והיא בעלת השפעות של ממש על האדם והסביבה.

המשרד להגנת הסביבה מציב בהיתרי הפליטה גבולות ברורים וערכי סף לפליטות, לצד דרישות מחמירות למניעת זיהום אוויר ולמניעת פגיעה בתושבים הסמוכים. מאחר שחברת נשר מפעלי מלט ישראליים הפרה את היתר הפליטה, הטיל המשרד על המפעל עיצום כספי בסך 5,991,680 מיליון שקל.

צילום: אילן מלסטר

Back to top button