חדשות הארץמבזקים

אוניה עם מטען גדול של סיוע הומניטרי מאזרחי ישראל הפליגה לטורקיה

מאות רבות של שקי שינה, מאות מזרונים, מאות שמיכות, משטחים ועליהם מאות רבות של ארגזים ושקי ענק עם ביגוד חם, נעליים וצעצועים, ציוד טואלטיקה ומוצרי הגיינה וציוד רב שנאסף בעשרת הימים האחרונים בארץ, עבור תושבי טורקיה שנפגעו ברעידת האדמה ונותרו חסרי כל, הועלה על אוניה שהפליגה הבוקר (שישי) לנמל בטורקיה.

התרומה ההומניטרית היא פרי שיתוף פעולה בין חברת הספנות: 'קוראל שירותי ים', עם חברת הספנות הטורקית Ata ועם חברת 'טריביו' (חברה לתועלת הציבור הפועלת להגברת והנגשת התנדבויות שנוסדה ע״י מיכאלה ברקו ורון צוקרמן). התרומה המרגשת נאספה מחברות מסחריות, מרשויות מקומיות ומבודדים.

מיכאלה ברקו מייסדת ויו"ר חברת טריביו מסכמת: מרגע ששמענו על היוזמה האנושית, פעלנו בהילוך גבוה, כדי לאסוף ציוד יומיומי לאזרחי טורקיה שנפגעו ברעידת האדמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוני איזקוב, מנכ"ל קוראל שירותי ים מוסיף: "בצד איסוף הציוד החיוני לטורקים, התרחשה כאן דרמה נוראית. חלק מבני משפחתו של רב החובל של האוניה נפגעו ברעידת האדמה, ואין קשר איתם. הוא לא יכול היה לעזוב את האוניה ולטוס הביתה. ברגע שהמידע הגיע אליי – הלב נשבר. אני לא מסוגל בכלל לחשוב מה עובר עליו בימים כאלו. זה נורא".

לדבריו: "כשהחלטנו בחברה, כיומיים אחרי רעידת האדמה, לצאת למבצע משלוח ציוד הומניטרי באוניה, לא ידענו אם נצליח. אין לי מילים לתאר עד כמה התרגשתי מההיענות המטורפת והמפתיעה של כל מי שקיבל פנייה. 60 עובדי קוראל שירותי ים נרתמו באופן מלא מלא וחשו גאוה על האפשרות להתגייס ולתרום. כלל עובדי החברה לא נחו לרגע, ופתרו אינסוף בעיות שלא צפינו מראש, כמו: פטור ממכס לציוד הנתרם, או אתגרים אחרים שצצו מידי יום. עם סיום המבצע וההפלגה של המטען לטורקיה אני מודה לעובדים, אני מודה לחברת טריביו – שהפכה צ'יק צ'ק רעיון לארוע אמיתי ומשמעותי, וגם מודה על הזכות להיות ישראלי. נחשפתי לצד היפה של החברה בארץ".

צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט

Back to top button