מבזקיםפוליטי / מדיני

דיווח: אלו הוויתורים של ממשלת הימין לרשות הפלסטינית לאחר הוועידה בירדן

הוועידה הבינלאומית שהתקיימה בעקבה ועסקה במאמץ למנוע הסלמה ביטחונית בישראל, לקראת חודש הרמדאן, הסתיימה לפני זמן קצר (ראשון). בוועידה השתתף עבדאללה השני, מלך ירדן, עמו נערכו מספר פגישות בתקופה האחרונה מצד בכירים ישראליים רבים.

על פי גורם בכיר, הצדדים הגיעו להסכמות במספר תחומים, כמו הקמת ועדה שתעסוק בניסיונות לחדש את התיאום הבטחוני עם הרשות הפלסטינית, בנוסף לקביעת מפגש נוסף לפני תחילתו של הרמדאן. עוד הסכימו הצדדים, על פי הדיווח, על הקפאת בנייה בהתנחלויות למשך ארבעה חודשים, אשר לא תכלול את תשעת היישובים שהוכשרו לאחרונה בהחלטת הממשלה.

שר האוצר וחבר הקבינט המדיני בטחוני בצלאל סמוטריץ׳ בציוץ בטוויטר: "אין לי מושג על מה דיברו או לא דיברו בירדן. שמעתי על הוועידה המיותרת הזו מהתקשורת בדיוק כמוכם. אבל דבר אחד אני כן יודע: לא תהיה הקפאה של הבניה והפיתוח בהתיישבות אפילו לא ליום אחד (זה בסמכותי). צה"ל ימשיך לפעול לסיכול טרור בכל שטחי יו"ש ללא שום מגבלה (נוודא בקבינט). פשוט מאוד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר המשפטים לשעבר, גדעון סער הגיב בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "בתקופת הממשלה הקודמת היו מספר פניות – של האמריקאים, מצרים וירדן לועידה מחומשת מהסוג שהיה היום בעקבה. הן סורבו. בדיוק כי היה ברור שאלה הדרישות שיועלו שם: להקפיא התיישבות ולעצור פעילות ביטחונית שלנו באיו״ש וישראל תעמוד שם מול כל הארבע ביחד. עד שבאה ממשלת הימין על מלא מלא…"

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, בתגובה להסכמים בפסגת עקבה: ״ביום בו אנחנו מבכים על הירצחם של שניים מאזרחינו בפיגוע טרור, ממשלת ׳הימין׳ של נתניהו ובן-גביר מגיעה להסכמות על עצירת הבנייה בארץ ישראל. ‏אין ביטחון, אין משילות. ‏הצבעתם ימין, קיבלתם שמאל״.

יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר בתגובה לדיווח הירדני על הקפאת הבנייה הישראלית ל-4 חודשים: " אם הדיוח אכן נכון וביום בו נרצחים 2 יהודים- אחים, מדינת ישראל מענישה את ההתיישבות ונותנת פרס לטרור הערבי הרצחני, זה תמרור אזהרה חמור עבור ממשלת הימין. המציאות צריכה להיות ברורה – על כל נרצח – 10 ישובים חדשים. לא סיכומים עם ירדן ולא עם הפלסטינים. לא בשביל זה בחרנו ממשלת ימין על מלא".

עכבה - ירדן
אילוסטרציה. צילום: Photo by form PxHere

Back to top button