חדשות הארץמבזקים

המהומות בחווארה: השרים קוראים לרגיעה. טיבי: ליל בדולח בחווארה

כפי שדווחנו כאן, המצב בחווארה מוביל הערב (חמישי) על פי החשש לאיבוד שליטה בנעשה לצד חשש נוסף מהסלמה רחבה. לצד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, גם שר האוצר בצלאלא סמוטריץ פרסם לפני זמן קצר קריאה להרגעת הרוחות.

"אחי המתיישבים, הכאב גדול, אך האמינו לי שאנחנו עובדים קשה כדי לתת מענה אמיתי לטרור, גם צבאית וגם התיישבותית. מאז הפיגוע הנורא אנו עסוקים רק בזה. אבל אסור לקחת את החוק לידיים ולייצר אנרכיה מסוכנת שעלולה לצאת משליטה ולעלות בחיי אדם. תנו לנו כדרג מדיני לגבש את המענה ולצה"ל לנצח בע"ה".

סמוטריץ תוגבה למהומות בחווארה
צילום: טוויטר

יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי: ‏״הדם של כולנו רותח בעקבות רצח האחים הלל ויגל יניב הי״ד, אבל למרות זאת אסור לנו לקחת את החוק לידיים. ההצתות בחווארה עלולות להצית את יהודה ושומרון ולגרום להרג והרס. צה״ל, השב״כ וכוחות הביטחון פועלים בנחישות נגד המחבלים וחיסלו עשרות מחבלים מתחילת השנה. תנו לצה״ל לפעול כי רק ככה ננצח״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "נוצר וואקום ענק כתוצאה מתפיסת ביטחון שגויה שמאפשרת טרור רצחני נגדנו. זו חובת הממשלה והצבא לתקן זאת ולהילחם ועל כך אנו זועקים ונלחמים. אסור שאזרחים ייקחו את החוק לידיים מתוך תסכול"

גם ח"כ דני דנון כתב "אחיי ואחיותיי המתיישבים. היום בעומדי מול רכבם מנוקב הכדורים של הלל ויגל הי"ד הכאב והזעם חדרו לכל איבר בגופי. אני מבין את כאבכם הקשה ששום דבר לא ירפה כעת. אולם התשובה לטרור הברברי היא לא בהפרת סדר אלא בבניית עוד ישובים ופיתוח הארץ שלנו".

מנגד האופוזיציה תוקפת. ח"כ שרן השכל (המחנה הממלכתי) פרסמה הודעה ובה נאמר: "‏נתניהו באובדן שליטה מוחלט. אין לו אף שמאלן תורן להפיל עליו את הקפאת ההתיישבות ובמקום זאת הוא נתן את המושכות לאנרכיסט חסר ניסיון. במקום משילות קיבלנו אנרכיה מוחלטת בירושלים, בעזה, בלוד ובאיו״ש".

ח"כ אחמד טיבי הגדיל לעשות וצייץ "ליל בדולח בחווארה".

אחמד טיבי בתגובה לנעשה בחווארה
צילום: טוויטר

חה״כ הרב גלעד קריב (העבודה): ״ממשלת נתניהו מאבדת שליטה. שרים בכירים יוצאים נגד המהלך הבינ"ל להרגעת המתיחות שמובל על ידי ראש הממשלה, ונערי הגבעות לוקחים את החוק לידיים ופוגעים בנפש וברכוש. ‏אנחנו בדרך לגלי אלימות חסרי תקדים וממשלת נתניהו מתגלה כחסרת כל יכולת לנהל את האירוע.״

ח"כ אחמד טיבי
צילום: דוברות חד"ש-תע"ל

244 תגובות

Back to top button