מבזקיםצבא וביטחון

החשש מאינתיפאדה: שר הביטחון קיים הערכת מצב מבצעית עם ראשי מערכת הביטחון

גובר החשש מאינתיפאדה. שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר (ראשון) הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון, בעקבות פיגוע הירי וההתפרעויות שארעו בחווארה הערב. בתום הערכת מצב זו החלה הערכת מצב נוספת אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו. בדיון משתתפים שר הביטחון, הרמטכ"ל, ר' השב"כ, ר' המל"ל מזכצ רה"מ, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ ומתפ"ש.

בסיום הערכת המצב של שר הביטחון, הנחה האחרון על תגבור של מאמצי ההגנה על היישובים והצירים ביו״ש, למניעת פיגועים ועימותים נוספים. בנוסף, השר גלנט הנחה להגביר את הכוננות גם בגזרת ירושלים ועוטף עזה. השר גלנט אישר תגבור מיידי של כוחות ביו״ש, והנחה את צה״ל לסייע ככל שידרש למשטרת ישראל במשימות האבטחה במרחב ירושלים.

שר הביטחון הנחה להקצות את כל המשאבים הנדרשים, מודיעינית ומבצעית, במצוד אחר המחבלים המעורבים בפיגוע הירי היום. השר הנחה את כלל גורמי הביטחון לפעול להרגעת השטח ולשמירת החוק והסדר בגזרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהערכת המצב השתתפו: הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, מנכ״ל משרד הביטחון האלוף (במיל׳) אייל זמיר, ראש השב״כ רונן בר, ראש אמ״ץ האלוף עודד בסיוק, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליוה, המתפ״ש האלוף ראסן עליאן, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

יואב גלנט - לוחמים - שכם - שר הבטחון
צילום: ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון

Back to top button