חדשות הארץמבזקים

אחרי אירוע חווארה – ראשי הרשויות קוראים להרגעת הרוחות: "תנו לצה"ל לנצח"

"הדם רותח וקול דמי טובי בנינו זועק אלינו מאדמת ארץ ישראל", קוראים בזעקה ראשי הרשויות ביהודה ושומרון הבוקר (שני) במכתב משותף שיזם אשכול יו"ש, שעליו חתמו מרבית ראשי הרשויות.

עוד כתבו ראשי הרשויות: "אנו דורשים ומפצירים מממשלת ישראל לפעול בהקדם להבטחת ביטחון וחיי המתיישבים ביו"ש ובכל חלקי הארץ. נדרש להחזיר את המחסומים, לצאת למבצע צבאי נחוש ולהחזיר את ההרתעה".

ראשי הרשויות קוראים להרגעת הרוחות בקרב התושבים ומדגישים: "תנו לצה"ל לנצח, לא לוקחים את החוק לידיים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראשי הרשויות החתומים על מכתב הקריאה המשותף אלו יגאל להב, ראש מועצת קרני שומרון, ויו״ר אשכול יו״ש, יוסי דגן, ראש מועצה אזורית שומרון, ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין, אבי רואה, ראש מועצת שער השומרון, חננאל דורני, ראש מועצת קדומים, ניר ברטל, ראש מועצת אורנית, אסף מינצר, ראש מועצת אלקנה, אליהו גפני, ראש מועצת עמנואל, חיים מנדל שקד, ראש מועצת הר אדר, שי רוזנצוייג, ראש מועצת אלפי מנשה, יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, אליהו שבירו, ראש עיריית אריאל, יוסי אברהמי, ראש מועצת גבעת זאב ושי אלון, ראש מועצת בית אל.

סיעת עוצמה יהודית תקיים הבוקר בשעה 11:30 ישיבת סיעה ביישוב אביתר. במהלך הישיבה ימסור יו"ר המפלגה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצהרה לתקשורת. השר בן גביר פנה הבוקר לראש הממשלה וביקש ממנו להמשיך לאפשר את שהייתם של המתיישבים באביתר וזאת בהתאם להסכם הקואליציוני.

ח"כ צבי סוכות שהה הלילה בישוב אביתר, עם מאות פעילי התיישבות הישוב אביתר הוקם סמוך לצומת תפוח לפני כשנה וחצי, בעקבות הסכם עם הממשלה תושבי הישוב עזבו אותו עד להשלמת סקר הקרקעות אך הממשלה מצידה נכון להיום עדיין לא מילאה את חלקה בהסכם.

במהלך הלילה, בעקבות הפיגוע אמש בציר חווארה הסמוך עלו מאות מתיישבים לגבעת אביתר בדרישה לקיים את ההסכם שנועד להכשיר את הישוב. חבר הכנסת צבי סוכות שהיה ממקימי הישוב הגיע לביתו הישן בישוב אביתר ולהפתעתו גילה שרוב הבית נהרס במהלך הזמן שחלף. הוא בילה את הלילה עם צבי אלימלך שרבף יו"ר תנועת נחלה, דניאלה וייס ושאר השותפים להקמת הישוב בזמנו, ויחד איתם התייצב במקום בדרישה לקיים את ההסכם ולהכשיר את הישוב.

צבי סוכות: "המענה הנכון לטרור הוא בנייה והתיישבות, זה מה שירתיע את המחבלים השפלים וכך אנחנו צריכים להגיב – כולל חזרה מלאה לישוב אביתר עוד היום".

כזכור, אתמול בשעות הצהריים האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב נרצחו במהלך נסיעה בציר חווארה, בזמן שהיו בדרכם מביתם שבישוב הר ברכה לישיבות שבהן למדו. בעקבות הפיגוע הקטלני מאות מתיישבים עלו הלילה לישוב אביתר בדרישה לחזרה מלאה לישוב כתגובה ציונית מתאימה.

צבי סוכות
צילום: ינון קרקובר

שר המורשת הרב עמיחי אליהו: "הבוקר אין חלוקת בקלאווה בחווארה. לא נוכל להמשיך בממשלה עם מדיניות ההכלה. אנחנו דורשים מהשר גלנט לפעול ביד קשה. רק אגרוף של ברזל למול מי שמנסה לפגוע באזרחי ישראל."

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק בראיון ל'קלמן ליברמן' ברשת ב': "הועידה שהייתה אתמול בירדן לא הייתה על דעתנו ועצם הישיבה של נציגים ישראלים עם מי שמשלם כסף למחבלים היא חמורה לכשעצמה. אנחנו לא נקבל שום הפסקה או צמצום של הבניה ביהודה ושומרון ונדאג לוודא את זה בממשלה".

עוד אמרה השרה סטרוק: "לגבי אביתר, אני רוצה להצדיע לדניאלה וייס ולמאות התומכים שהגיעו כדי לתת מענה לטרור ונאבקנו אל תוך הלילה שלא יהיה פינוי כזה. החזרה לאביתר היא משימה שלנו ואנחנו מתכוונים לקיים את הסכם החזרה בקרוב מאוד".

על האירועים אמש בכפר חווארה אמרה: "ההתפרעויות בחווארה היא לא הפתרון. חובת הביטחון וההרתעה יושבת עלינו כממשלה ועל כוחות הביטחון ולקיחת החוק לידיים זה לא דבר שנכון לעשות".

ח״כ חנוך מילביצקי (הליכוד) בתגובה לאירועי אמש בחווארה ואביתר: "גם לי בוער הלב מהרצח הנורא אתמול. גם אני רוצה לראות את אביתר מיושב מחדש כמה שיותר מהר. אבל לא ככה. לא דרך לקיחת החוק לידיים. למרות שכולנו חוזים מידי שבוע בהכלה הבלתי נתפסת כלפי קומץ הקיצונים שרוצים להחריב לנו את המדינה – לנו אסור להגיע לשם. זו לא דרכנו."

תנועת שלום עכשיו מסרה: "אתמול התרחש פוגרום. מתנחלים יצאו במסע נקמה שבו שרפו בתים על יושביהם הפלסטינים והשתמשו בירי חי. זה היה אירוע שיא של תהליך ארוך שנמשך כבר שנים שבו מתנחלים לא בוחלים באף אמצעי על מנת לבצר את חזונם המסוכן. שנים של אלימות מתנחלים, גניבת קרקעות, הקמה בכוח של מאחזים והשתלטות מאסיבית של התנחלויות היו צריכים להדליק נורה אדומה אצל כולנו שאירוע כזה יקרה. פוגרומים כאלו יקרה שוב כי זו המדיניות שממשלת ישראל דוהרת אליה. רק בשבועיים האחרונים נתנו לשר האפרטהייד סמוטריץ' דריסת רגל במשרד הביטחון, הקימו אלפי יח"ד בהתנחלויות, הכשירו 15 מאחזים וצחקו על כל העולם באמצעות בלוף של התחייבויות שווא להקפאת בנייה בהתנחלויות. ההפיכה המשטרית היא האמצעי המרכזי של הממשלה לביצוע מדיניות זו כי רק באמצעות חיסול הדמוקרטיה ובג"ץ אפשר לממש את חזונם המסוכן. ממשלת ישראל אחראית לכל ואתמול נחשפנו למציאות שהם מבקשים."

4 תגובות

  1. איזה צהל ואיזה נעליים אנשים לקחו את החוק לידיים כי צהל לא פועל נמצא בתרדמת כבר כמה שנים טובות וזה מה שקורה שצהל לא עושה את העבודה שלו

  2. איזה צהל ואיזה נעליים אנשים לקחו את החוק לידיים כי צהל לא פועל נמצא בתרדמת כבר כמה שנים טובות וזה מה שקורה שצהל לא עושה את העבודה שלו

  3. איזה צהל ואיזה נעליים אנשים לקחו את החוק לידיים כי צהל לא פועל נמצא בתרדמת כבר כמה שנים טובות וזה מה שקורה שצהל לא עושה את העבודה שלו

Back to top button