מבזקיםפוליטי / מדיני

שר הבטחון לשעבר מזהיר: "אני מוטרד מאוד – שאסון ביטחוני בפנינו"

שר הבטחון לשעבר ויו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, בני גנץ, נשא לפני זמן קצר (שני) דברים בישיבת סיעתו, בהם התייחס לאי ההסכמות בממשלה ולפסגה המדינית שהתקיימה אתמול בעכבה, ירדן.

מדברי יו"ר המחנה הממלכתי: "בעוד מספר דקות יקברו הלל ויגל שנרצחו בפיגוע הנפשע – אני מבקש להשתתף בצער המשפחה, שמתגלה בגדולתה ברגעי הכאב. גדולה שמתבלטת ומוכיחה מי הם רוב מוחלט של הישראלים, ובכללם תושבי יהודה ושומרון היהודים. משפחת יניב מתגלה בגדולת כאבה, במיוחד על רקע הטרור הרצחני, וגם מול פורעי החוק הישראלים שמגיעים לצערי עד כדי ביצוע מעשי טרור. יהי זכרם של הלל ויגל ברוך, ומורשת הטוב שלהם צרובה בכולנו. אני מבקש גם לחזק את כוחות הביטחון שפועלים בשטח. כולנו מאחוריכם."

בנוסף, אמר: "הכתובת למה שקרה אתמול בחווארה, רוססה על הקיר במשרד ראש הממשלה ב-29.12. בימים האלו – אין ממשלה בישראל – יש כאוס. נאשמים בטרור ומסיתים, יושבים בשולחן הממשלה והקבינט בחסות נתניהו, ופוגעים באינטרסים הביטחוניים העמוקים של מדינת ישראל. איזה שר ביטחון אמור היה לטפל אתמול בנעשה בשטח – שר הביטחון "הכללי", שר הביטחון "האלטרנטיבי", או ראש הממשלה כשר הביטחון "המגשר" ביניהם? סמוטריץ' על פינוי אביתר, וגלנט על ציד המחבל? ומי יהיה אחראי על פלוגות מג"ב שהוזרמו אתמול לשטח בקרוב? ככה לא נלחמים בטרור – ככה יוצרים אנרכיה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר גנץ: "אני מוטרד מאוד – שאסון ביטחוני בפנינו, וחלקים בממשלה הזו נותנים דלק לטרור. מילים מובילות למעשים, ומעשים מובילים למעשים קשים יותר – נתניהו ש"מעגל פינות", מדרדר אותנו למציאות ביטחונית קשה ומסוכנת. בממשלת ישראל ובקואליציה יושבים אנרכיסטים שמבעירים את השטח ומולם ניצב – מנזר השתקנים של נתניהו, גלנט, דיכטר, יולי, ישראל, ניר ואחרים. זה לא אתם – השמיעו קול. ולסיכום, ככה נראה אובדן שליטה. הפסגה אתמול בעקבה היא יוזמה חשובה. שיח מדיני, וכלים אזרחיים וכלכליים הם חלק בלתי נפרד מתפיסת הביטחון. הם חלק מהיכולת שלנו לקיים חופש פעולה ביטחוני מוצדק והכרחי שעליו תמיד שמרנו ועלינו תמיד לשמור."

"לצערי, הפסגה הפכה מהזדמנות – לתקלה אסטרטגית. הודעה רשמית של הממשל האמריקאי, אחרי פסגה חשובה ביחד עם בעלות הברית הוותיקות שלנו באזור מצרים וירדן – נענתה בהשפלה והכחשה. זו עלולה חלילה להיות ראשית הדרך לשבירת המשענת האסטרטגית שלנו. זה התחיל משרים מופקרים ש"לא מכירים" בסיכומים, והגיע להכחשה גסה של ראש הממשלה שהיה לו קל לשלוח את האנשים בבוקר – אבל לא היה לו את האומץ לעמוד מאחוריהם שהשלימו את המשימה בשמו בערב. זו פחדנות והפקרות. איך יעמוד מחר ראש השב"כ מול מקבילו המצרי או ראש המל"ל מול מקביליו בירדן? מי יסכים לתאם מול מתפ"ש? ומי שחושב ש"מה שקורה בירדן נשאר בירדן" טועה. מה שקורה בירדן, יגמר בטהראן." הוסיף גנץ.

לסיום, אמר: "מכובדיי – איראן פסע מהפיכה למדינת סף גרעינית, הטרור משתולל, הבריתות האסטרטגיות שלנו מתערערות, ביקור ראש הממשלה באמירויות מבוטל, והממשלה הזו ממשיכה לעסוק בחיסול ממוקד לדמוקרטיה הישראלית. האמריקאים ברורים מאוד בנושא – ככל שיעסקו בנושא הפלסטיני ובסוגיות הפנים, לא יהיה להם קשב לאיראן ולאזור. מורשת נתניהו תהיה הפיכה משטרית מולה נמשיך להתייצב ולהיאבק, הפקרתנו לבד מול איראן והטרור, והחמור מכל –קרע שיפגע בעוצמה הפנימית שבנינו ב-75 שנות מדינה יהודית ודמוקרטית. או בקיצור – סמוטריץ' קרא, ונתניהו מיישם. בעל הבית השתגע – וכולנו משלמים את המחיר."

בני גנץ נואם
ארכיון. צילום: אלעד מלכה

23 תגובות

  1. אם אין לך דברים לומר כדי להרגיע את האנרכיסטים עדיף שלא תדבר תתבייש !!!!

  2. תודה על מה שעשית בשבילי! בעלי הפסיק למלא מסמכי גירושין לאחר שיצרתי איתך קשר כדי לעזור לי להפסיק להתגרש מבעלי ועכשיו המצב הרבה יותר טוב עכשיו. כפי שאמרת כל תהליך הקשור לגירושין בוטל והאישה המרושעת שגורמת לבעיות בנישואים שלי נבעטה מבעלי ועכשיו אנחנו מאושרים יחד, אם יש לך בעיה כלשהי בזוגיות או בנישואין או כל בעיה אחרת הודעה ד"ר דרה מטיל הכישוף כי הוא ד"ר נהדר ולעולם לא תצטער.
    הווטסאפ אותו באמצעות המספר הזה (2347047708305+)
    אתה יכול לשלוח לו הודעה דרך העמוד
    תודה דר
    👇👇👇 https://www.facebook.com/Dr-Dara-the-spell-caster-106296691360220/

  3. תודה על מה שעשית בשבילי! בעלי הפסיק למלא מסמכי גירושין לאחר שיצרתי איתך קשר כדי לעזור לי להפסיק להתגרש מבעלי ועכשיו המצב הרבה יותר טוב עכשיו. כפי שאמרת כל תהליך הקשור לגירושין בוטל והאישה המרושעת שגורמת לבעיות בנישואים שלי נבעטה מבעלי ועכשיו אנחנו מאושרים יחד, אם יש לך בעיה כלשהי בזוגיות או בנישואין או כל בעיה אחרת הודעה ד"ר דרה מטיל הכישוף כי הוא ד"ר נהדר ולעולם לא תצטער.
    הווטסאפ אותו באמצעות המספר הזה (2347047708305+)
    אתה יכול לשלוח לו הודעה דרך העמוד
    תודה דר
    👇👇👇 https://www.facebook.com/Dr-Dara-the-spell-caster-106296691360220/

  4. מה אתה מדבר שטויות
    כך את עצמך שב ותכנס לממשלה ותפעיל את המפלגה שלך לעשות שינויים לטובת המדינה
    לא לדבר מהצד

  5. ישראל אמסלם
    למה שילך לנתניהו חחחח?
    נתניהו לא מחליט כלום בן גביר והחברים שלו שקובעים שם
    ביבי זה הבובה שלהם חח

  6. יהודית אלמלם
    איזה הסתה חחחחחחח
    מי שמסית ומדליק את השטח זה בן גביר והארגון שלו תתעוררו חחח

  7. האסון הגדול ביותר בעת הזו! היא התנהגותכם היושבים באופוזיציה! אתם המסיתים! אתם המשסעים! אתם המקטבים את העם!!
    אם אתה גבר ולא משתפן? לך לנתניהו ותגיעו להסכמות אולי נבין ונראה שיש בך משהו מהמנהיגות!
    יש לך את גדי אייזנקוט איש ראוי ויכול להביא להסכמות, קח אותו עמך ולכו לפיוס והסכמה!!

  8. אתה לא מוטרד מההסתה בהפגנות ,יאלללה סתום בזמן ששוב הורים קוברים את בניהם שנרצחו

  9. אנחנו מוטרדים יותר מההסתה שלך וחבריך לדרך
    זה מה שצריך להטריד אותך
    בעת הזאת

Back to top button