מבזקיםפוליטי / מדיני

"אם השאלה היא הרפורמה – כנסו ודברו ריבונו של עולם"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עלה לפני זמן קצר (שני) להגיב לחברי הכנסת בדיון 40 חתימות בנושא "מערכת משפט חזקה ועצמאית" לבקשת האופוזיציה ואמר: "בשם כל אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחת יניב מהר ברכה על הירצחם של הבנים והאחים הלל ויגל. אין דבר יותר נורא להורים מלהתבשר על מותם של בניהם. השם יקום דמם ואנחנו ניקום דמם. כשאני אומר אנחנו אני מתכוון אך ורק לכוח המגן של מדינת ישראל – צה"ל וזרועות הביטחון. הם יודעים לעשות זאת, והם באים חשבון עם כל מי שמרים ידו עלינו. "

עוד אמר נתניהו: "הממשלה שלנו משנה את הכללים. אנו פועלים נגד הטרור בכל האמצעים, ועכשיו גם בדבר חדש – חוק גירוש משפחות מחבלים וקידום חוק עונש מוות למחבלים – דברים שלא היו עד עכשיו. התשובה שלנו היא להלום בטרור ולהעמיק את שורשינו האדמתנו. זה תפקיד הממשלה ושל זרועות הביטחון. עם כל הלהט והיצרים – אין שום מקום לאנרכיה ולא נשלים איתה. לא נקבל מציאות של איש בעיניו יעשה – הצתת בתים, שריפת מכוניות או פגיעה בחפים מפשע. זהו בדיוק מה שאויבנו רוצים לראות – אובדן שליטה ומעגל אינסופי של דם ואש."

עוד אמר נתניהו: "אני מציע שתקשיבו לאימם של הלל ויגל – אסתי שאמרה אתמול בשיא יגונה ובאצילות נפש: 'אנחנו אוהבים את המדינה, אנחנו אוהבים את הצבא ואנחנו רוצים אחדות'. אני יודע שרוב מכריע של אזרחי ישראל חותמים על המילים הללו. אני אומר זאת גם לתומכי הרפורמה וגם למתנגדיה – כולנו אוהבים את המדינה ויש לנו רק בית ומדינה אחת, ויש רק דרך אחת להוריד את גובה הלהבות בתוכנו והיא לעשות דבר פשוט – להתחיל לדבר. הדיבור הוא האמצעי להגיע לפתרונות ובשביל לדבר צריך להיכנס לחדר אחד יחד ולדבר. בינתיים בוזבזו שבעה שבועות יקרים שבהם הקריאה שלנו להידבר לא נענתה. אני משוכנע שעם רצון טוב נוכל להגיע להסכמות. הדבר אפשרי כי רוב עצום בעם מסכים שצריך לבצע תיקונים במערכת המשפט ואפילו מסכים על עקרונות כלליים. "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"שר המשפטים אמר פעמים רבות שהוא מוכן לדון בשינויים ובשביל זה צריך לדבר. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו, מאלה שתומכים ברפורמה ומאלה שמתנגדים ברפורמה. במקום לדבר אני שומע סיסמאות ואמירות שהולכות ומתלהמות. לא תהיה פה דיקטטורה, לא יהיה קץ הדמוקרטיה, לא מדינת הלכה, לא פגיעה בלהט"בים ולא שאר ההבלים שאני וחבריי לעולם לא ניתן להם יד. אבל אתם נותנים ידכם לחציית כל גבול – סירוב פקודה, הברחת משקיעים, קריאה למרי אזרחי, דיבור על דם ברחובות. אתם שותקים לנוכח איומים מפורשים שחוזרים כל יום לרצח ראש ממשלה ובני משפחותו, לפגיעה בשרים וחברי כנסת, להעברת מדורות באילון, לחסימת כבישים ולשיבוש חיי אזרחי המדינה, לגנרלים שקוראים לסירוב פקודה, והכי גרוע – אינכם מקבלים את בחירתם החופשית של מיליוני אזרחי ישראל. אם השאלה היא הרפורמה – כנסו ודברו ריבונו של עולם, אך לא זו השאלה – מה שבאמת מניע אותכם זה הרצון שלא לקבל את תוצאות הבחירות. אתם מנסים בכל דרך להביא להפלת השלטון. הגיע הזמן לדבר. " הוסיף.

לסיום, אמר: "קם כאן דור חדשים של ישראלים שלא מפחד ומתרשם ממפגני הצביעות האינסופיים בתקשורת ונחוש להיאבק על הערכים החשובים לו. הדור הזה גאה במי שהוא ואני גאה בו, הדור הזה זוקף את קומתו ולא ישלים עם הדרה. לשמו של הדור הזה, ממשלתי ואני נמשיך לפעול להבטחת עתיד המדינה ולמען העתיד המשותף של כולנו. אני חוזר פעם נוספת על הקריאה להידברות. אולי כמה מכם יגלו אחריות, אולי מישהו מכם יקום ויושיט את ידו וכשתעשו זאת תמצאו את ידנו מושטת, כך נוהגים אחים"."

דיון 40 חתימות בכנסת בנימין נתניהו
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

תגובה אחת

Back to top button