מבזקיםפוליטי / מדיני

השרה סטרוק תפעל להסדרת מעמדם של חוות הבודדים

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, קיימה הבוקר (שלישי) סיור באזור הדרום. סטרוק הגיעה לביקור בחוות בודדים. לאחר שהחוק שלה עבר בקריאה טרומית בשבוע שעבר, החוק להסדרת מגורים בשטחי מרעה בצפון. השרה סטרוק רואה בשמירה על השטחים הפתוחים בצפון ובדרום יעד חשוב ומשמעותי.

במהלך הסיור הצהירה שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק שהיא תפעל לקידום תכנון שיסדיר את מעמדם של חוות הבודדים. במקביל השרה תפעל על מנת להקפיא אכיפה על החוות עד לסיומה של החקיקה בכנסת. סטרוק דיברה על כך שהיא תפעל להשיג את השמירה על השטחים הפתוחים באמצעות החקיקה המשמעותית של חוק הסדרת מגורים בשטחי מרעה.

הצעת חוק להסדרת מגורים בשטחי מרעה עברה במליאת הכנסת בקריאה טרומית ברוב של 37 בעד מול 6 נגד. מאז קום המדינה מהווה המרעה אחד הכלים האפקטיביים ביותר לשמירה על הקרקע, זאת לצד יתר יתרונותיו הסביבתיים והכלכליים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשנים האחרונות גובר איום הפשיעה החקלאית והמגדלים נאלצים להתמודד עם פשיעה חקלאית הפוגעת בהם אנושות ומעמידה בסימן שאלה את הכדאיות הכלכלית של ניהול העדרים.

כחלק מההתמודדות עם נגע הפשיעה החקלאית וכדי להשגיח על שלמות העדרים, נדרשים הרועים ששטחי המרעה שלהם מרוחקים ממקום יישוב, להתגורר בשטחי המרעה בסמוך לעדר. במרבית שטחי המרעה, דיני התכנון והבנייה לא מאפשרים הקמתם של מבני מגורים לרועים. כתוצאה מכך, הרועים נאלצים לבלות את שעות הלילה בהשגחה על שלמות עדריהם ללא כל מחסה. מציאות בלתי אפשרית זאת מביאה את מקצת הרועים להקים מבנים שאינם מאושרים ולהתגורר בהם לצורך השמירה על שלמות העדר. מצב הדברים מוביל להליכים משפטיים ולצעדי אכיפה קשים כלפי אותם רועים.

לפיכך, מוצע בחוק להסדיר את מגורי הרועים ואת הקמתם של מבנים חקלאיים בשטחי מרעה, ולאפשר מתן היתרים למגורי רועים ומשפחותיהם הגרעיניות בשטחי רעייה, באזורים שבהם הדבר נדרש בשל צורך בנוכחות מתמדת וצמודה של רועה בסמוך לעדר.

אורית סטרוק - חוות בודדים
צילום: יצחק ווייס
אורית סטרוק - חוות בודדים
צילום: יצחק ווייס
אורית סטרוק - חוות בודדים
צילום: יצחק ווייס
צילום ועריכה: יצחק ווייס

Back to top button