מבזקיםצבא וביטחון

צה"ל סיים תחקיר ראשוני של האירוע בו הותקפו חיילים שניסו לבצע מעצר

צה"ל פרסם הערב (שלישי) את תחקיר תקיפת לוחמי צה"ל על ידי אזרחים ישראלים בשומרון. תחקיר האירוע הוצג למפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס.

נזכיר כי אמש (ב׳) במהלך פעילות שגרתית של כוח צה״ל במרחב צומת הגז בחטיבת שומרון, נזרקו אבנים לעבר כלי רכב צבאי ע"י רעולי פנים אשר הסתתרו במטע בסמוך לציר. כתוצאה מזריקת האבנים נגרם נזק קל לכלי הרכב הצבאי. כוח צה״ל נוסף פתח במרדף אחר החשודים, שכלל ירי באוויר, ואף הצליח לתפוס את אחד מהם, אשר הזדהה כאזרח ישראלי.

בעקבות תפיסתו, הגיעו חשודים נוספים שהחלו לתקוף את הכוח באלימות מילולית ופיזית אשר כללה בין היתר אגרופים, דחיפות ובעיטות.
רעולי הפנים נמלטו לכלי הרכב והחלו בנסיעה לעבר הכוח הצבאי. הקצין הבחין כי הרכב מאיץ במהירות לכיוון הכוח והגיב בנוהל מעצר חשוד שכלל אף ירי באוויר ולעבר גלגלי הרכב שנמלט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האירוע הועבר להמשך טיפול משטרת ישראל.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, סיכם את האירוע ואמר: ״האירוע הוא חמור ביותר, אני מגנה בתוקף כל מקרה אלימות נגד ישראלים, פלסטינים או כנגד חיילי צה״ל וכוחות הביטחון. האירוע כמעט נגמר במוות של אזרחים ישראלים ויש למנוע אירועים מסוג זה שעלולים לגרום לנפגעים מיותרים. כוחות הביטחון פועלים על מנת להגן על תושבי מדינת ישראל ויש לאפשר לנו להשקיע את מלוא המשאבים בהגנה ובסיכול טרור".

אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button