חדשות הארץמבזקים

יום השיבוש: ההייטקיסטים במיצג מחאה בשרונה, מפגינים חסמו כבישים – ויש עצורים

אנשי מחאת ההייטקיסטים העמידו היום (רביעי) את מיצג 'מכירת החיסול של ההייטק הישראלי'. מאות תמונות של מחשבים ניידים נטושים עם המילה "shutdown" עליהם, הוצבו הבוקר במתחם שרונה, במחאה על הרפורמה המשפטית של השר יריב לוין. בנוסף למחאה זו, מתקיימות מספר מחאות ברחבי תל אביב בעיקר, אשר בחלקן מתפרעים ירדו לכבישים וחסמו אותם, המשטרה עצרה מספר מפגינים.

המיצג פותח יום של פעילות מחאה של ציבור ההייטק בכל רחבי הארץ. בשעה 11.00 בשרונה תתקיים ההפגנה הגדולה, ובמוקדים נוספים כפי שפורסם. בשעה 18.00 יעלו ההייטקיסטים לפעילות מחאה גדולה בירושלים ברחוב עזה.

ניר ברק ממובילי מחאת ההייטק: "אנחנו פותחים את יום המחאה הגדול במיצג ענק בשרונה מתחת למגדל הממשלה. הממשלה בדרך להרוס את ההייטק. אנחנו יוצאים היום למחות ולעצור את המהלך המסוכן שמובילה הממשלה. חייבים להתנגד להפיכה המשטרית. היום ב 11, כולנו יוצאים להפגין בשרונה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לחסימות ולמחאות בחשבון הטוויטר שלו: "בתום הערכות מצב שוטפות שקיימתי הלילה והבוקר עם המפכ"ל, ממ"ז ירושלים וסממ"ז תל אביב הנחיתי את המשטרה שלא לאפשר חסימת צירים מרכזיים, ולפתוח את כל חסימות האנרכיסטים. בהנחייתי הבוקר נפתחו החסימות בכביש 1 ובמחלף השלום, ואני בדרכי לחפ"ק המשטרתי בתל אביב על מנת לוודא שהסדר יישמר."

בעקבות מחאה המתקיימת בתל אביב חסמה המשטרה את צומת רוקח נמיר לכל הכיוונים. בנוסף, המשטרה עצרה לפני זמן קצר, במחלף הכפר הירוק, 4 מוחים בחשד להפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: "מנהיגי המחאה מתנהגים כאחרוני האנרכיסטים. חוסמים כבישים מתי ואיפה שהם רוצים ומשבשים חיים של אלפי אזרחי ישראל. ‏מחאה היא חלק מדמוקרטיה, אנרכיה היא לא."

צילום: דוברות מחאת ההייטקסטים
צילום: דוברות מחאת ההייטקסטים
צילום רחפן רוני לוינסון

2 תגובות

Back to top button