מבזקיםפוליטי / מדיני

בכירי מערכת הביטחון לשעבר פנו לנשיא במכתב "קריאה להצלת הדמוקרטיה"

בכירי מערכת הביטחון לשעבר העבירו היום (רביעי) מכתב לנשיא המדינה, יצחק הרצוג ותחת הכותרת "קריאה להצלת הדמוקרטיה".

שורה של בכירים מאוד לשעבר במערכת הביטחון פנו לנשיא בבקשה שלא יתן יד להמשך תהליך החקיקה של הרפורמה המשפטית. במכתב ציינו הבכירים כי "בתשעת השבועות האחרונים מאז שר המשפטים יריב לוין הכריז על תוכניתו לבצע הפיכה משטרית ולהפוך את ישראל לדיקטטורה דה פקטו, מדינת ישראל נמצאת במשבר חברתי – פוליטי – משטרי מהקשים והגורליים ביותר מאז קום המדינה. עת פרסמת את מתווה הנשיא, ציינת כי תנאי בסיס להידברות הוא עצירת תהליך החקיקה. מאז, לא רק שהחקיקה הדורסנית לא נעצרה, אלא הובאו הצעות חוק נוספות שנועדו לרסק את הדמוקרטיה."

הנשיא הרצוג אירח את ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב
ארכיון. צילום: חיים צח/ לע"מ

"אנו רואים כי למרות רצונך הטוב ומאמציך, התנהלותך בשבועות האחרונים מאז פרסום מתווה הנשיא, לא צלחה. הקרע הולך ומתפתח, ואותו יהיה קשה לאחות." התריעו הבכירים והדגישו כי "במצב שנוצר חייבת להיות שקיפות מלאה בתהליך כדי לייצר מחדש אמון בעם. כל מתווה שייצא מהדיונים הללו, שאין בו ביסוס ברור של הדמוקרטיה היהודית ליברלית ברוח מגילת העצמאות לא יהיה מקובל עלינו וכפי הנראה על רוב הציבור. אנו נתנגד לכך בכל דרך חוקית ודמוקרטית אפשרית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנו קוראים לך כבוד הנשיא, להודיע באופן שאינו משתמע לשני פנים, שלא תיתן את ידך ואת חסותך כנשיא המדינה לפגיעה בדמוקרטיה ובמערכת המשפט. כבוד הנשיא. היה והחקיקה תיעצר ותבוטל, אנו נקרא מיידית להקמת וועדה ציבורית תחת חסותך, שתקיים הידברות במטרה לגבש חוקה בהסכמה למדינת ישראל היהודית הדמוקרטית וברוח מגילת העצמאות." ציינו בכירי מערכת הביטחון לשעבר.

על המכתב חתומים ראש השב"כ בדימוס נדב ארגמן, הרמטכ"ל בדימוס אהוד ברק, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, ראש השב"כ בדימוס יובל דיסקין, הרמטכ"ל בדימוס משה (בוגי) יעלון, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר פרופ' עוזי ארד, ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון, הרמטכ"ל בדימוס דן חלוץ, ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, דן טולקובסקי מבכירי הוועדה לאנרגיה אטומית, סגן ראש השב"כ לשעבר ראובן חזק, מפקד חיל האוויר לשעבר איתן בן אליהו, ד"ר אודי נצר מנהל הקריה למחקר גרעיני ובכירים נוספים.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

  1. תקראו מה כתבה עליו שלח יחימוביץ חברתו לשעבר למפלגה. אסקופה נדרסת.

Back to top button