חדשות הארץמבזקים

המשטרה: המפגינים יידו אבנים ומשתמשים באלימות, בן גביר בחפ"ק – "לגלות אפס סובלנות"

בשעות אלו מתקיימות מחאות בעשרות נקודות ברחבי הארץ, כאשר מרביתן מתקיימות בתל אביב. נראה כי במהלך השעה האחרונה, המפגינים הסלימו את גישתם למחאה והחלו לחסום כבישים ראשיים, להתעמת עם שוטרים ועל פי דוברות המשטרה, אף חלקם יידו אבנים לעבר שוטרים.

מחוץ לבית המשפט מתקיים מיצג השפחות, כאשר מספר נשים לבושות בתחפושות המסמלות את השפחה מסדרת הטלוויזיה "סיפורה של שפחה", נמצאות מחוץ לבית המשפט העליון במחאה, אותה הן מקשרות בדרך כלשהי לרפורמה המשפטית של השר יריב לוין.

במהלך ההפגנה בצומת מת"מ שבחיפה, החלו המפגינים לחסום את הכביש. על מנת למנוע סכנה של פגיעה במפגינים ביקשו השוטרים מהמפגינים להתפנות מהכביש. אחד המפגינים סירב בתוקף להתפנות למרות הפצרות השוטרים והחל לתקוף את אחד השוטרים באמצעות ידיו. בתוך כך, המפגין, תושב חיפה בן 26 נעצר לחקירה בתחנת משטרת חיפה בגין הכשלת השוטרים ותקיפת שוטר. בהתאם לממצאי החקירה המשטרה תשקול האם לבקש להאריך את מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בחיפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהמשטרה נמסר: "המשטרה תאפשר את חופש הביטי והמחאה ובתנאי שאיננה כוללת הפרות סדר ואירועי אלימות בניגוד לחוק ואלה יטופלו במלוא החומרה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ערך לפני זמן קצר (רביעי) הערכת מצב בחפ"ק המשטרתי בתל אביב, עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי וסממ"ז תל אביב במשטרה תנ"צ דוד פילו: "יש לגלות אפס סובלנות כלפי אנרכיסטים שתוקפים שוטרים, פורצים מחסומי משטרה ומביאים לאנרכיה". אמר בן גביר.

מארגני יום השיבוש הלאומי מסרו: "משטרת ישראל בפשיטת רגל והפכה היום למשטרה פוליטית. המפכ״ל צריך לפטר עוד היום את האחראיים למחדל. זריקת רימונים ודריסה באמצעות סוסים מפגינים למען הדמוקרטיה היא חציית הקו השחור. בושה למדינת ישראל. חייבים לעצור את ההפיכה המשטרית כי אם חוקי הדיקטטורה יעברו האלימות כלפי מפגינים תהיה עניין שבשגרה, אם בכלל יתאפשר להפגין."

"במקום לעצור את מי שמקדמים הפיכה משטרית, משטרת ישראל עוצרת אזרחים שמקיימים את חובתם האזרחית. אנו קוראים למפכ״ל להורות לשוטרים להתעלם מהוראות העבריין ולאפשר את המחאה הדמוקרטית. עליהם לשחרר במיידית את כל העצורים". הוסיפו.

צילום: זאק שוורצבאום
איתמר בן גביר - חפ"ק - משטרה
צילום: ללא קרדיט
צילום: יאיר פלטי
צילום: יאיר פלטי

8 תגובות

  1. מעניין אותי איזה אבנים יש באמצע הרחוב….בולשיט להצדיק אלימות.

Back to top button